Курс: Школска педагогија (осн.) У оквиру предмета: Школска педагогија Предавачи др Емина Хебиб, редовни професор др Вера Спасеновић, редовни професор др Зорица Шаљић, ванредни професор обавезни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Различите перспективе у тумачењу функције школе. Школа као институција (компоненте структуре и садржаја школе и њихови односи). Развојни и реформски процеси у области школског образовања. Школско обраѕовање - стање и перспектива. Стање и правци раѕвоја савремених школских система.
Циљ изучавања курса: Путем овог студијског предмета студенти се упознају са функцијом и природом школског образовања и оспособљавају за разумевање принципа функционисања и деловања школе и школских система. App.preduslovi_za_polaganje: За похађање предметног програма нису дефинисани посебни услови. Облици наставе:
Предавања, вежбе; самостални рад студената на претраживању и анализи стручне литературе. План курса: 1. недеља предавање - Представљање предметног програма. 2. недеља предавање - Предмет проучавања и основни појмови Школске педагогије. 3. недеља предавање - Функција школе - различите перспективе. 4. недеља предавање - Актери школског рада, њихове улоге и односи. 5. недеља предавање - Активности и процеси којима се остварује школска делатност. 6. недеља предавање - Организација рада и живота школе. 7. недеља предавање - Управљање и руковођење школским радом. 8. недеља вежбе - Тематска посета школи. 9. недеља предавање - Развојни и реформски процеси у области школског образовања. 10. недеља предавање - Остваривање једнакости и праведности у школском образовању. 11. недеља предавање - Школска ефективност као показатељ квалитета школског образовања. 12. недеља - - Припрема за реалиазацију прве предиспитне обавезе. 13. недеља - - Реализација прве предиспитне обавезе. 14. недеља - - Први колоквијум. 15. недеља предавање - Конституисање и развој школских система. 16. недеља предавање - Структура и организација европских школских система. 17. недеља предавање - Предшколско васпитање у европским школским системима. 18. недеља предавање - Основно и обавезно образовање у европским школским системима. 19. недеља предавање - Средње образовање у европским школсим системима. 20. недеља предавање - Високо образовање у европксим школским системима. 21. недеља предавање - Циљеви и програми обавезног образовања у европским школским системима. 22. недеља предавање - Диференцијација у образовању и проходност кроз систем у европским земљама. 23. недеља предавање - Евалуација у образовању у европским школским системима. 24. недеља предавање - Образовање наставника у европским школским системима. 25. недеља предавање - Димензије квалитета школских система. 26. недеља предавање - Показатељи стања развијености и ефеката функционисања школских система. 27. недеља предавање - Тенденције и правци развоја европских школских система. 28. недеља - - Припрема за реализацију друге предиспитне обавезе. 29. недеља - - Реализација друге предиспитне обавезе. 30. недеља - - Други колоквијум.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Спасеновић, В. (2013). Школски системи из компаративне перспективе. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Спасеновић, В. и Хебиб, Е. (2014). Програми обавезног образовања у европским земљама: основне одлике и правци промена. У Р. Николић (ур.), Настава и учење: савремени приступи и перспективе (стр. 37-44). Ужице: Учитељски факултет у Ужицу Универзитета у Крагујевцу.
Томић, М., Спасеновић, В. и Хебиб, Е. (2015). Дуални модел средњег стручног образовања – пример Аустрије. Настава и васпитање, год. 64, бр. 1, 131-144. Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига I. Београд: Научна књига – Комерц. Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига II. Београд: Научна књига – Комерц. Хебиб, Е. (2009). Школа као систем. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. (2013). Како развијати школу – развојни и реформски процеси у области школског образовања. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. Хебиб, Е. (2015). Ефективно управљање школом као претпоставка развоја квалитета школског образовања. У Е. Хебиб, Б. Бодрошки Спариосу и А. Илић Рајковић (ур.), Истраживања и развој квалитета образовања у Србији – стање, изазови и перспективе (стр. 93-104). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Значај разгранате структуре школских активности. Настава и васпитање, Год. 60, Бр. 1, стр. 65 – 80.
Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Школски систем Србије - стање и правци развоја. Педагогија, 2011, год. 66, бр. 3, 373-383.
Хебиб, Е., Спасеновић, В. и Шаљић, З. (2017). Функција(е) школе: васпитање и/или образовање. У М. Станчић, А. Тадић и Т. Николић Максић (ур.), Васпитање данас (стр. 10-18). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду и Педагошко друштво Србије. |