PUBLIKACIJE

Institut za pedagogiju i andragogiju je razvio i sopstvenu izdavačku delatnost i objavljuje časopis Andragoške studije u saradnji sa Društvom za obrazovanje odraslih i časopis Nastava i vaspitanje u saradnji sa Pedagoškim društvom Srbije.

Časopisi Andragoške studije i Nastava i vaspitanje i vaspitanje objavljuju originalne naučne radove, naučne kritike i polemike, kao i prikaze naučnih i stručnih monografija, vodeći računa o tome da svaki prilog, na izvestan način, predstavlja teorijski, metodološki, analitički, interpretativni, kritički ili polemički doprinos pedagoškoj i andragoškoj problematici

Andragoške studije

Časopis Andragoške studije su časopis otvorenog pristupa koji je odlukom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije kategorizovan kao časopis međunarodnog značaja (M23). Andragoške studije su u okviru liste European Reference Index for the Humanities and Social Sciences (ERIH PLUS) ustanovljene kao časopis međunarodnog autorstva.

Nastava i vaspitanje

Časopis Nastava i vaspitanje je časopis otvorenog pristupa koji je odlukom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije kategorizovan kao časopis međunarodnog značaja (M23). Časopis Nastava i vaspitanje je referisan u SCIndeks, ERIH PLUS, CEEOL, Redalyc, DOAJ.

Monografska dela u izdanju Instituta objavljuju se u okviru tri edicije.

Monografska dela čiji je izdavač ili suizdavač Institut objavljuju se u okviru tri biblioteke: „Pedagoški priručnici“ (oblast predškolske pedagogije), „Pedagoške monografije“ (oblast drugih pedagoških disciplina) i „Andragoške studije“ (oblast andragogije).

Poseban deo izdavačke delatnosti Instituta čine zbornici radova sa skupova, čiji je organizator ili suorganizator bio Institut, kao i tematski zbornici radova.

Institut je izdavač časopisa Andragoške studije, čiji je prvi broj objavljen 1994. godine i suizdavač časopisa Nastava i vaspitanje od 2017. godine.


Nataša Matović, Prediktivna valjanost kriterijuma za upis na fakultet., Beograd, 2023.

Zorica Šaljić, Inkluzivno obrazovanje: Ideal ili realnost?, Beograd, 2023.

Lidija Miškeljin, Detinjstv(a)o - koncepualizacije i konteksualizacije - Implikacije za praksu predškolskog vaspitanja, Beograd, 2022.

Emina Hebib, Škola i školski sistem u vrtlogu reformi, Beograd, 2022.

Violeta Orlović Lovren, Podučavanje odraslih: strategije i metode, Beograd, 2021.

Jelena Vranješević, Odrastanje na margini, Beograd, 2021.

125 godina Katedre za pedagogiju, Beograd, 2020.

Šefika Alibabić, Obrazovanje odraslih i menadžment: harmonija moći (drugo izdanje), Beograd, 2020.

Milan Stančić, Lica i naličja pravednosti u ocenjivanju, Beograd, 2020.

Aleksandra Pejatović, Obuka za odrasle – susret, očekivanja i procenjivanja, Beograd, 2019.

Katarina Popović, ICAE virtual seminar „Pismenost odraslih – pod globalnom lupom.“, Beograd, 2019.

Katarina Popović, Motschilnig, R. ICAE virtual seminar „Adult Education and Development: Role and impact of adult education.“, Beograd, 2019.

Kristinka Ovesni, Andragoški aspekti ogranizacione klime i organizacionog učenja, Beograd, 2019.

Radovan Antonijević, Oblici i svojstva pedagoškog znanja, Beograd, 2019.

Jovan Miljković, Sistem obrazovanja odraslih: pogled iz konteksta, Beograd, 2019.

Aleksandra Ilić Rajković, Osnivanje i delatnost Pedagoškog društva Srbije, Beograd, 2019.

Vera Spasenović, Obrazovna politika: globalni i lokalni procesi, Beograd, 2019.

Aleksandar Tadić, Na distanci od manipulacije: emancipatorska komponenta vaspitnog rada nastavnika, Beograd, 2019.

Snežana Medić, Oko amfiteatra – izazovi uloge univerzitetskog profesora, Beograd, 2018.

Katarina Popović, Motschilnig, R. ICAE virtual seminar „Adult Education and Development: Inclusion and Diversity.“, Beograd, 2018.

Šefika Alibabić, Obrazovanje odraslih i menadžment: harmonija moći, Beograd, 2018.

Biljana Bodroški Spariosu, Univerzitetsko obrazovanje pred stalnim izazovima, Beograd, 2017.

Aleksandra Maksimović, Tendencije u savremenoj pedagoškoj teleologiji i praksi-od ciljeva i zadataka do kompetencija, ishoda i standarda obrazovanja, Beograd, 2017.

Zorica Šaljić, Prevencija antisocijalnog ponašanja učenika – Šta i kako raditi u školi?, Beograd, 2017.

Katarina Popović, Motschilnig, R. ICAE virtual seminar „Adult Education and Development: Skills and Competencies“, Beograd, 2017.

Nataša Vujisić Živković, Skidanje čađi – slika osnovnioh škola u Kneževini Srbiji 1857 – 1880. godine u izveštajima školskih nastavnika, Beograd, 2017.

Milica Mitrović, Reformski potencijal ocenjivanja u nastavi, Beograd, 2017.

Lidija Radulović, Slike o nastavniku – između moderne i postmoderne, Beograd, 2016.

Živka Krnjaja, Gde stanuje kvalitet, knjiga 3, Beograd, 2016.

Dragana Pavlović Breneselović, Gde stanuje kvalitet, knjiga 2, Beograd, 2015.

Dragan Đukić, Jelena Jakovljević, LJiljana Marković, Strateški pravci zapošljavanja i obrazovanja starijih od 50 godina u zemljama EU i Republici Srbiji, Beograd, 2015.

Jelena Vranješević, Od učesnika do istraživača – deca u participativnim istraživanjima, Beograd, 2015.

Jelena Stamatović, Kvalitet i samovrednovanje rada nastavnika, Beograd, 2015.

Nataša Matović, Kombinovanje kvantitativnog i kvalitativnog pristupa u pedagoškom istraživanju, Beograd, 2014.

Aleksandra Pejatović i Violeta Orlović Lovren, Zaposlenost i obrazovanje posle pedesete, Beograd, 2014.

Katarina Popović, Evropska i globalna politika obrazovanja odraslih – koncepti, paradigme i pristupi. [European and Global Adult Education Policy – concepts, paradigms and approaches]., Beograd, 2014.

Kristinka Ovesni, Organizacija koja uči – Andragoška perspektiva, Beograd, 2014.

Nataša Vujisić Živković, Na peru i na sedlu, Beograd, 2014.

Radovan Antonijević, Utemeljenje sistema znanja u pedagogiji, Beograd, 2014.

Vera Spasenović, Školski sistemi iz komparativne perspektive, Beograd, 2013.

Radovan Antonijević, Opšta pedagogija, Beograd, 2013.

Emina Hebib, Kako razvijati školu, Beograd, 2013.

Živka Krnjaja i Dragana Pavlović Breneselović, Gde stanuje kvalitet, knjiga 1, Beograd, 2013.

Dušan Savićević, Uvod u metodologiju andragogije, Beograd, 2011.

Miomir Despotović, Razvoj kurikuluma u stručnom obrazovanju, Beograd, 2010.

Radivoje Kulić i Miomir Despotović, Uvod u andragogiju, Beograd, 2010.

Dušan Savićević, Andragoške osnove visokoškolskog obrazovanja, Beograd, 2009.

Emina Hebib, Škola kao sistem, Beograd 2009.

Snežana Medić i saradnici, Funkcionalno osnovno obrazovanje odraslih, Beograd 2009.

Snežana Medić, Katarina Popović, Miomir Despotović, Mirjana Milanović, Functional basic education of adult, Beograd, 2009.

Kristinka Ovesni, Andragoški kadrovi – profesija i profesionalizacija, Beograd, 2009.

Nataša Matović, Merenje u pedagoškim istraživanjima, Beograd, 2007.

Dušan Savićević, Andragoške ideje u međunarodnim okvirima, Beograd, 2006.

Jelena Stamatović, Programi i oblici stručnog usavršavanja nastavnika, Beograd, 2006.

Aleksandra Pejatović, Obrazovanje i kvalitet života, Beograd, 2005.

Jasmina Marković i saradnici, Centar za učenje u lokalnoj zajednici, Beograd, 2005.

Dušan Savićević, Učenje i starenje, Beograd, 2004.

Nedeljko Trnavac, Azbučnik i tipologija poznatih školskih institucija, Beograd, 2004.

Dušan Savićević, Komparativna andragogija, Beograd, 2003.

Dušan Savićević, Filozofski osnovi andragogije (sa Zavodom za izdavanje udžbenika), Beograd, 2002.

Ranko Bulatović, Andragoški zapisi, Beograd, 2002.

Ranko Bulatović, Vrednovanje obrazovnog ponašanja odraslih, Beograd, 2002.

Ranko Bulatović, Dodati život godinama, Beograd, 2002.

Šefika Alibabić, Teorija organizacije obrazovanja odraslih, Beograd, 2001.

Dragana Pavlović-Breneselović i Tatjana Pavlovski, Interaktivna obuka, Beograd, 2000.

Dragana Pavlović-Breneselović i Tatjana Pavlovski, Partnerski odnosi u vaspitanju, Beograd, 2000.

Dragana Pavlović-Breneselović i Tatjana Pavlovski, Timski rad u vaspitnoj praksi, Beograd, 2000.

Dušan Savićević, Koreni i razvoj andragoških ideja, Beograd, 2000.

Kristinka Ovesni, Obrazovanje andragoških kadrova (Evropska iskustva), Beograd, 2000.

Miomir Despotović, Igra potreba – andragoške varijacije, Beograd, 2000.

Violeta Orlović i Aleksandra Pejatović, Porodični klub, Beograd, 1998.

Violeta Orlović, Aleksandra Pejatović i saradnici, Porodični klub, Beograd, 1998.

Krstivoje Špijunović, Organizacija rada u kombinovanom odeljenju, Beograd, 1998.

Mirjana Pešić, Pedagogija u akciji – metodološki priručnik, Beograd, 1998.

Radmila Nikolić, Kontinuitet uspeha učenika osnovnih škola, Beograd, 1998.

Vesna Colić, Dečje jasle – gledane iz antropološkog ugla, Beograd, 1997.

Miomir Despotović, Znanje i kritičko mišljenje, Beograd, 1997.

Radivoje Kulić, Sadržaj rada i obrazovanja, Beograd, 1997.

Snežana Medić, Zorica Matejić-Đuričić, Dragica Vlaović Vasiljević, Škola za roditelje – Socio-edukativni program za porodicu i Priručnik za realizaciju socio-edukativnog programa, Beograd, 1997.

Snežana Radovanović, Škola i društvena sredina, Beograd, 1997.

Mirjana Pešić (priredila), Dečja prava - čija odgovornost (zbornik radova sa savetovanja o obrazovanju za dečja prava), Beograd, 1996.

Nedeljko Trnavac, Fragmenti o disciplini učenika, Beograd, 1996.

Dušan Savićević, Istraživanja u pedagogiji i andragogiji – 10 godina rada Instituta, Beograd, 1995.

Emina Hebib, Uloga pedagoga u vrednovanju rada nastavnika, Beograd, 1995.

Snežana Marinković, Neki pokušaji transformacije dečjeg vrtića u otvoreni vaspitni sistem, Beograd, 1995.

Suzan Fontejn, To je pravo, Beograd, 1995.

Aleksandra Pejatović, Vrednosne orijentacije i obrazovanje odraslih, Beograd, 1994.

En M. Elfers, Poređenje srednjoškolskog obrazovanja SAD i Jugoslavije na primeru postignuća u nastavi biologije, Beograd, 1994.

Krstivoje Špijunović, Takmičenje iz matematike i razvijanje stvaralačkog mišljenja učenika, Beograd, 1994.

Lidija Radulović, Seoska škola kao posrednik kulture, Beograd, 1994.

Marina Matejević, Nastavni program kao faktor opterećenosti učenika osnovne škole, Beograd, 1994.

Marina Pavlović, Ponašanje i značenje, Beograd, 1994.

Milica Mitrović, Prikazivanje sadržaja u štampanim didaktičkim materijalima i udžbenicima za decu od šest do osam godina, Beograd, 1994.

Nataša Matović, Saradnja srednje škole i porodice, Beograd, 1994.

Nikola Potkonjak, Razvoj shvatanja o konstitutivnim komponentama pedagogije u Jugoslaviji, Beograd, 1994.

Radmila Nikolić, Pedagoške vrednosti škole u prirodi, Beograd, 1994.

Šefika Alibabić, Funkcionalna pismenost i samoobrazovanje, Beograd, 1994.

Dragana Pavlović-Breneselović, Igrovnica, Beograd, 1993.

Dragana Pavlović-Breneselović, Položaj deteta u dečjem vrtiću i prvom razredu osnovne škole, Beograd, 1993.

Snežana Medić, Obrazovanje i socijalizacija odraslih (sa Zavodom za udžbenike i nastavna sredstva), Beograd, 1993.

Bosiljka Đorđević, Jovan Đorđević, Svojstva univerzitetskih nastavnika, Beograd, 1992.

Dušan Savićević, Priroda i karakteristike interesa u andragogiji (sa Zavodom za udžbenike i nastavna sredstva), Beograd, 1992.

Nada Kačavenda Radić, Refleksije o/i slobodnog vremena, Beograd, 1992.

Nedeljko Trnavac i saradnici, Male seoske škole – šanse za opstanak i dalji razvoj (sa IP «Dečje novine»), Beograd, 1992.

Nedeljko Trnavac, Škola pod lupom – škola kao predmet kritike (sa Pedagoškom akademijom za obrazovanje učitelja), Beograd, 1992.

Tatjana Pavlovski i saradnici, Tematsko planiranje u dečjem vrtiću, Beograd, 1992. i 1997.

Dušan Savićević, Savremena shvatanja andragogije (sa IP «Prosveta»), Beograd, 1991.

Miomir Despotović, Radna sredina i obrazovanje, Beograd, 1991.

Monografije

MONOGRAFSKA STUDIJA/POGLAVLJE U KNJIZI M12 ILI RAD U TEMATSKOM ZBORNIKU MEĐUNARODNOG ZNAČAJA (M-14)

Gojak, N., & Milošević, Z. (2020). Educational support to a family with a member suffering from Alzheimer’s disease. In A. Bulajić, T. Nikolić, & C. C. Vieira (Eds.), Navigating through Contemporary World with Adult Education Research and Practice (pp. 219-235). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; European Society for Research on the Education of Adults, & Adult Education Society.

Mišović, J. (2020). Educational Situation of Migrant Families in Serbia. In A. Bulajić, T. Nikolić, & C. C. Vieira (Eds.), Navigating through Contemporary World with Adult Education Research and Practice (pp. 203-219). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; European Society for Research on the Education of Adults, & Adult Education Society.

Zarić, V., Milošević, M., Mišović, J., & Gojak, N. (2018). Liminal Belgrade and Social Practice. In A. Saldanha, M. Maksimović, T. Torres de Eca, M. Letsiou, & H. Elzerman (Eds.), Engaged Art Education (pp. 26-36). InSEA.

Grozdić, V. (2020). Entrepreneurship Education – New Content for the New Paradigm. In A. Bulajić, T. Nikolić, & C. C. Veira (Eds.), Navigating through Contemporary World with Adult Education Research and Practice (pp. 575-591). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; European Society for Research on the Education of Adults, & Adult Education Society.

Članci

RAD U ISTAKNUTOM MEĐUNARODNOM ČASOPISU (M-22)

Stančić, M., Milin, V., & Gašić, A. (2024). Peer feedback in higher education: How students' roles affect providing and receiving feedback. Studies in Educational Evaluation, 83. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2024.101408

RAD U MEĐUNARODOM ČASOPISU (M-23)

Stančić, M., Gašić, A. i Nikolić, L. (2024). Perspektive o nastavi predmetnih nastavnika i njihov doživljaj autonomije i samoefikasnosti u radu. Inovacije u nastavi, 37(3), 1-14. DOI: 10.5937/inovacije2403001S

Šarančić, M. i Pantić, I. (2024). Roditeljstvo između kritike savremene kulture roditeljstva i realnih potreba za podrškom. Nastava i vaspitanje, 73(1), 131-144. https://doi.org/ 10.5937/nasvas2401131

Miljković, J., Kuzmanović, U. i Radovanović, B. (2024). Politika karijernog vođenja i savetovanja u Srbiji – pogledi ključnih aktera. Andragoške studije, (1).

Savović, B., Ubović M. i Radenović S. (2018). Analiza motivacionog govora selektora pred finalnu utakmicu Svetskog prvenstva u fudbalu za Mlade igrače FIFA. Fizička kultura, 72(1), 102-110. doi: 10.5937/zkul1801102S

Grozdić, V. i Miljković, J. (2016). Andragoški aspekti preduzetništva. Obrazovanje odraslih, 16 (2), 9-32.

Czahajda, R., Čairović, N., & Černko, M. (2022). Live Online Education Efficiency Mediators From The Actor Network Theory Perspective. Frontiers in Education, 7:859783. doi: 10.3389/feduc.2022.859783

RAD U VODEĆEM ČASOPISU NACIONALNOG ZNAČAJA (M-51)

Orlović Lovren, V., Pejatović, A. i Čairović, N. (2020). Kvalitet rada obrazovno-vaspitnih ustanova i profesionalni razvoj zaposlenih – od standarda za ustanove do potreba zaposlenih. Nastava i vaspitanje, 69(2), 133-150. https://doi.org/10.5937/nasvas2002133O

RAD U ČASOPISU NACIONALNOG ZNAČAJA (M-52)

Đorđević, M. (2021). Uloga pedagoga u prevenciji i otklanjanju uzroka školskog neuspeha. Pedagoška stvarnost, 67(1), 64-79. https://doi.org/10.19090/ps.2021.1.64-79

Mišović, J., Gojak, N. i Milošević, Z. (2022). Starost je i mirno more i nemirna luka: instrument za ispitivanje uverenja o starosti, starima i obrazovanju starih. Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja, 41(2-3), 27-40. DOI: 10.47152/ziksi2022032

Skupovi

SAOPŠTENJE SA MEĐUNARODNOG SKUPA ŠTAMPANO U CELINI (M-33)

Senić Ružić, M., Pantić, I., & Šarančić, M. (2023). Reflections of the digital environment on family education - the need for parent empowerment. In S. Zuković (Ed.), Pedagogy - Yesterday, Today, Tomorrow (pp. 107-114). Faculty of Philosophy, University of Novi Sad.

Gašić, A. (2023). Pedagogy Students as Agents of Change: Initial Education as Support in Action and for Action. In M. Radulović, & M. Trajković (Eds.), Towards a More Equitable Education: From Research to Change (pp. 110-115). Institute for Educational Research.

Jovanović, O., Mutavdžin, D., Radaković, T., Mileusnić, N., Gagić, D., Dodić, M., & Žeželj, I. (2022). Equity of emergency remote education in Serbia: a case study of a Roma student’s educational experiences. In I. Janković, & N. Ćirović (Eds.), Days of applied psychology. Psychology in the function of the well-being of the individual and society (pp. 155-175). Faculty of Philosophy, University of Niš.

Mišović, J. (2022). Izazovi roditeljstva u vezi sa obrazovanjem svoje dece u vreme krize izazvane pandemijom COVID-19. U M. Polić i D. Bosnić (ur.), Humanističke nauke: zbornik radova (str. 107-121). Univerzitet u Banja Luci, Studentski parlament Univerziteta u Banja Luci.

Gojak, N. (2022). Nastava studenata sa invaliditetom tokom i nakon COVID-19 pandemije: izazovi i preporuke. U M. Polić i D. Bosnić (ur.), Humanističke nauke: zbornik radova (str. 121-133). Univerzitet u Banja Luci, Studentski parlament Univerziteta u Banja Luci.

Miljković, J., Grozdić, V., & Ljujić, B. (2023). The current state and perspectives of the functional basic education of adults in Serbia. In M. Radulović, & M. Trajković (Eds.), Towards a more equitable education: from research to change (pp. 188-194). Institute for Educational Research.

Maksimović, Đ., & Grbić Ristić, M. (2023). The first women in pedagogical science in Serbia. In S. Zuković (Eds.), Pedagogy - Yesterday, Today, Tomorrow (pp. 369-376). Faculty of Philosophy, University of Novi Sad.

SAOPŠTENJE SA MEĐUNARODNOG SKUPA ŠTAMPANO U IZVODU (M-34)

Milošević, Z., Gojak, N., & Mišović, J. (2023). Education in the Model of Integral Social Protection. In M. Maksimović, & N. Koruga (Eds.), Movement for democracy, critical learning and the limits of what we know – Book of Abstracts (p. 49). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; ESREA – Active Democratic Citizenship, & Adult Learning Research Network.

Gojak, N., & Mišović, J. (2020). Democratizing Knowledge on the Internet: From Utopia to Dystopia. In M. Velinov, V. Mevorah, & P. Krstić (Eds.), Why still education? Emancipation and/or Education: Challenges and Frictions – Book of Abstracts (p. 32). Institute for Philosophy and Social Theory.

Gojak, N. (2019). Educational support to a family with a member suffering from Alzheimer's disease. In A. Pejatović, & N. Koruga (Eds.) Adult Education research and practice between the welfare state and neoliberalism – Book of Abstracts (pp. 124-126). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; ESREA – European Society for Research on the Adult Education, & Adult Education Society.

Mišović, J. (2019). Educational Situation of Migrant Family in Serbia. In A. Pejatović, & N. Koruga (Eds.), Adult Education research and practice between the welfare state and neoliberalism – Book of Abstracts (pp. 80-81). Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade; ESREA – European Society for Research on the Adult Education, & Adult Education Society.

Kokeza, I., Gagić, D., & Božić, A. (2024). Who might find a portfolio useful and what for? U N. Mitranić Marinković, N. Schmelz, & A.P. Torres (Eds.), Why still education (p.31). Institute for philosophy and Social Theory.

Kokeza, I., Gagić, D., & Božić, A. (2024). Who might find a portfolio useful and what for? U N. Mitranić Marinković, N. Schmelz, & A.P. Torres (Eds.), Why still education (p. 31). Institute for philosophy and Social Theory.

Kokeza, I., Gagić, D., & Božić, A. (2024). Who might find a portfolio useful and what for? U N. Mitranić Marinković, N. Schmelz, & A.P. Torres (Eds.), Why still education (p. 31). Institute for philosophy and Social Theory.

Milosavljević, B., & Miškeljin, L. (2024). Who cares? Care as a concept that shapes kindergarten culture and lived experiences. In N. Mitranić Marinković, N. Schmelz, & A.P. Torres (Eds.), Why still education (p. 31). Institute for philosophy and social theory.

Gagić, D. i Kokeza, I. (2023). Participacija studenata sa invaliditetom u visokoškolskome obrazovanju. U I. Tretinjak (ur.), Knjiga sažetaka 3. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija (str. 79-82). Akademija za umjetnost i kulturu.

Gagić, D. i Kokeza, I. (2023). Participacija studenata sa invaliditetom u visokoškolskome obrazovanju. U I. Tretinjak (ur.), Knjiga sažetaka 3. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija (str. 79-82). Akademija za umjetnost i kulturu.

SAOPŠTENJE SA SKUPA NACIONALNOG ZNAČAJA ŠTAMPANO U CELINI (M-63)

Pantić, I. (2021). Roditeljstvo u digitalnom okruženju. U I. Jeremić, N. Nikolić i N. Koruga (ur.), Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju (str. 63-67). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Pantić, I. (2022). Izazovi roditeljstva u vreme krize. U Ž. Krnjaja, M. Senić Ružić i Z. Milošević (ur.), Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (str. 78-82). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Milin, V., Gašić, A. i Vilotijević, A. (2023). Kako otkrivanje izvora podataka doprinosi unapređivanju kvaliteta nastave: primer jednog akcionog istraživanja. U Z. Šaljić, S. Dubljanin i A. Pejatović (ur.), U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja (str. 151-156). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Gašić, A. (2024). Koliko vredi nastavnik? Evaluacija rada nastavnika u eri globalnog neoliberalizma. U M. Stančić, N. Mitranić Marinković i K. Ovesni (ur.), Kuda se kreću vaspitanje i obrazovanje: vrednosti kao putokaz (str. 59-64). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Đolović, I. i Injac, T. (2022). Kako onlajn nastava na fakultetima (ne) treba da izgleda. U I. Jeremić, N. Nikolić i N. Koruga (ur.), Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (str. 83-90). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Injac, T. (2024). Vonka i fabrika vrednosti: Pedagoška relevantnost i implikacije medija za decu. U M. Stančić, N. Mitranić Marinković i K. Ovesni (ur.), Kuda se kreće vaspitanje i obrazovanje: vrednosti kao putokaz (str. 139-142). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Katić, J. i Stanišić, M. (2021). Digitalne generacije – nove sposobnosti? U I. Jeremić, N. Nikolić i N. Koruga (ur.), Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju (str. 121-126). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Pešić, Z. i Katić, J. (2024). Uloga roditelja u oblikovanju moralnih vrednosti kod dece i mladih u digitalnom dobu. U M. Stančić, N. Mitranić Marinković i K. Ovesni (ur.), Kuda se kreću vaspitanje i obrazovanje: vrednosti kao putokaz (str. 133-139). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Milosavljević, B. (2024). Vrednosti kulture obrazovne ustanove. U M. Stančić, N. Mitranić Marinković i K. Ovesni (ur.), Kuda se kreću vaspitanje i obrazovanje: vrednosti kao putokaz (str. 65-69). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Kokeza, I. i Gagić, D. (2024). Vaspitna funkcija nastave: šta kažu nastavnici. U M. Stančić, N. Mitranić Marinković i K. Ovesni (ur.), Kuda se kreću vaspitanje i obrazovanje:vrednosti kao putokaz (str. 125-133). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Pešić, Z. i Katić, J. (2024). Uloga roditelja u oblikovanju moralnih vrednosti kod dece i mladih u digitalnom dobu. U M. Stančić, N. Mitranić Marinković i K. Ovesni (ur.), Kuda se kreću vaspitanje i obrazovanje: vrednosti kao putokaz (str. 133-139). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Miljković, J. i Radovanović, B. (2022). Jugoslovenska koncepcija delovanja u vanrednim situacijama i obrazovanje i učenje odraslih: lekcije iz prošlosti. U Ž. Krnjaja, M. Senić Ružić i Z. Milošević (ur.), Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (str. 254-258). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Grozdić, V. (2022). Digitalni jaz u vreme krize: Iskustva projekta "Digitalna ekspedicija". U Ž. Krnjaja, M. Senić Ružić i Milošević, Z. (ur.), Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (138-144). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Božić, A. (2024). U čemu se ogleda vrednost udžbenika? U M. Stančić, N. Mitranić Marinković i K. Ovesni (ur.), Kuda se kreću vaspitanje i obrazovanje:vrednosti kao putokaz (str. 125-133). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Orlović Lovren, V. i Čairović, N. (2022). Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika. U Ž. Krnjaja, M. Senić Ružić i Z. Milošević (ur.), Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (str. 246-253). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije

Miljković, J. i Grozdić, V. (2021). Društvene mreže kao deo digitalnog marketinga visokoškolske institucije. U I. Jeremić, N. Nikolić i N. Koruga (ur.), Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju (str. 227-231). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije

Pejatović, A., Orlović Lovren, V. i Čairović, N. (2021). Direktna i onlajn nastava kroz sličnosti i različitosti – perspektiva studenata. U I. Jeremić, N. Nikolić i N. Koruga (ur.), Obrazovanje i vaspitanje u digitalnom okruženju (str. 171-176). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

Đorđević, M. (2021). Primena obrazovne tehnologije u učenju. U N. Malinović Jovanović (ur.), Implementacija novih tehnologija u obrazovni sistem (str. 160-171). Pedagoški fakultet u Vranju Univerziteta u Nišu.

Miljković, J., Grozdić, V. i LJujić, B. (2023). Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola. U Z. Šaljić, S. Dubljanin i A. Pejatović (ur.), U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja (str. 123-127). Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Pedagoško društvo Srbije.

SAOPŠTENJE SA SKUPA NACIONALOG ZNAČAJA ŠTAMPANO U IZVODU (M-64)

Jovanović, O., Blažanin, B., Stojiljković, S., Gagić, D., Živanov, N., Ilić, O., Joksimović, A., Nikolić, M., Perić S., Serafijanović, A. i Vranješević, J. (2024). Kako izgleda pravednost: učeničke koncepcije društvene pravednosti. U Z. Ristić Dedić (ur.), Budućnost obrazovanja: novi pravci u istraživanjima i praksi (str. 62-63). Institut za društvena istraživanja.

Gagić, D. (2023). Povezanost stručnog usavršavanja učitelja i postignuća učenika u domenu čitalačke pismenosti. U N. Gutvajn, B. Ranđelović i J. Stojković (ur.), PIRLS 2021: Rezultati i implikacije (str. 43-44). Institut za pedagoška istraživanja.

Kokeza, I. (2023). Odnos između mišljenja učenika o čitanju u vanškolskom kontekstu i njihovih postignuća u domenu čitalačke pismenosti. U N. Gutvajn, B. Ranđelović i J. Stojković (ur.), PIRLS 2021: Rezultati i implikacije (45-46). Institut za pedagoška istraživanja.

RAD U ISTAKNUTOM TEMATSKOM ZBORNIKU VODEĆEG NACIONALNOG ZNAČAJA (M44)

Grozdić, V. (2021). Digitalna pismenost - potencijalni odgovor na izazove kriza. U Š. Alibabić (ur.), Život u kriznim vremenima - andragoški pogledi (str. 27-42). Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu.

NAUČNA KRITIKA I POLEMIKA U MEĐUNARODNOM ČASOPISU (M26)

Čairović, N. (2022). Prikaz knjige: Život u kriznim vremenima – andragoški pogledi. Andragoške studije, (1), 129-134.

  1. Programi predškolskog vaspitanja u svetu - Kvebek i Japan, Beograd 1996.
  2. Pol Roders, Interaktivna nastava, Beograd 2003.
  3. Martin Vudhed, Različite perspektive o ranom detinjstvu: teorija, istraživanje i politika, Beograd 2012.

Poseban deo izdavačke delatnosti Instituta čine zbornici radova sa skupova, čiji je organizator ili suorganizator bio Institut, kao i tematski zbornici radova.


Knjiga apstrakata: MOVEMENTS FOR DEMOCRACY, CRITICAL LEARNING AND THE LIMITS OF WHAT WE KNOW Beograd, 2023.

Zbornik radova: " U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja" (sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga) Beograd, 2023.

Zbornik radova: "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje" (sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga) Beograd, 2022.

Zbornik radova: "Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju" (sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga) Beograd, 2021.

Zbornik radova: Navigating through Contemporary World with Adult Education Research and Practice Beograd, 2020.

Zbornik radova: Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi Beograd, 2020.

Knjiga apstrakata: Adult Education Research and Practice: Between the Welfare State and Neoliberalism , Beograd, 2019.

Zbornik radova: Global Development Goals and Local Strategies , Beograd, 2019.

Zbornik radova: Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku?, Beograd, 2019.

Zbornik radova: Strategies to Improve Quality of Education, Beograd, 2018.

Zbornik radova: VasPitanje danas (sa nacionalnog skupa, sa Pedagoškim društvom Srbije), Beograd, 2017.

Zbornik radova: Vrednovanje u vaspitno-obrazovnom procesu (sa nacionalnog naučnog skupa sa Pedagoškim društvom Srbije), 2016.

Zbornik radova: Contribution of Research to Improvement of Adult Education Quality, Beograd, 2016.

Zbornik radova: Contemporary issues and perspectives on gender research in adult education, Beograd, 2016.

Zbornik radova: Istraživanja i razvoj kvaliteta obrazovanja u Srbiji - stanje, izazovi i perspektive, Beograd, 2015.

Zbornik radova: Pedagoški doprinos unapređivanju podučavanja i učenja (sa nacionalnog skupa sa Pedagoškim društvom Srbije), Beograd, 2015.

Zbornik radova: Pedagoški modeli evaluacije i strategije razvijanja kvaliteta obrazovanja, Beograd, 2014.

Zbornik radova: Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja odraslih u Srbiji, Beograd, 2014.

Knjiga apstrakata: Školstvo i socijalistička pedagogija u bivšoj Jugoslaviji 1945-1990 (Naučni simpozijum: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta, 15-16. novembar 2014)

Zbornik radova: Identitet profesije pedagog u savremenom obrazovanju (sa nacionalnog skupa, sa Pedagoškim društvom Srbije), Beograd, 2013.

Zbornik radova: Contemporary issues of education quality (sa Fakultetom za obrazovanje odraslih i ljudske resurse Univerziteta u Pečuju, Mađarska), Beograd, 2013.

Zbornik radova: Pedagog između teorije i prakse (sa nacionalnog skupa, sa Pedagoškim društvom Srbije), Beograd, 2013.

Zbornik radova: Kvalitet u obrazovanju – izazovi i perpspektive, Beograd, 2012.

Zbornik radova: Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju, Beograd, 2012.

Zbornik radova: Kvalitet u obrazovanju, Beograd, 2011.

Zbornik radova: Evaluation in education in the Balkan coutries (14 –ta Međunarodna konferencija), Beograd, 2011.

Zbornik radova: Adult Education: The Response to Global Crisis, Strengths and Challenges of the Profession, Beograd, 2010.

Zbornik radova: Obrazovanje i učenje pretpostavke evropskih integracija, Beograd 2008.

Zbornik radova: Andragogija na početku trećeg milenijuma, Beograd 2007.

Zbornik radova: Jugoslovenska pedagogija druge polovine 20. veka (sa Učiteljskim fakultetom iz Užica), Beograd 2004.

Zbornik radova: Istraživanja u pedagogiji i andragogiji, Beograd 1997.

Zbornik radova: Dečija prava – čija odgovornost – zbornik radova sa savetovanja o obrazovanju za dečja prava, Beograd 1996.

Zbornik radova: Sto godina katedre za pedagogiju 1892-1992, Beograd 1992.

Zbornik radova: Pravci razvoja teorije i prakse obrazovanja odraslih, Beograd 1991.

  1. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 1994.
  2. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 1995.
  3. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 1996.
  4. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 1997.
  5. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 1998.
  6. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 1999.
  7. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 2000.
  8. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 2001.
  9. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 2002.
  10. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 2003.
  11. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 2004.
  12. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 2005.
  13. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 2006.
  14. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 2007.
  15. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1/2, Beograd 2008.
  16. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1, Beograd 2009.
  17. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 2, Beograd 2009.
  18. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1, Beograd 2010.
  19. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 2, Beograd 2010.
  20. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1, Beograd 2011.
  21. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 2, Beograd 2011.
  22. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1, Beograd 2012.
  23. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 2, Beograd 2012.
  24. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1, Beograd 2013.
  25. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 2, Beograd 2013.
  26. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1, Beograd 2014.
  27. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 2, Beograd 2014.
  28. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 1, Beograd 2022.
  29. Andragoške studije, časopis za proučavanje obrazovanja i učenja odraslih, broj 2, Beograd 2022.
  30. Nastava i vaspitanje https://www.pedagog.rs/nastava-i-vaspitanje/?v=8cee5050eeb7