Силабуси
Курс: Образовање и културне разлике (докт.) У оквиру предмета: Образовање и културне разлике Предавачи др Данијела Петровић, редовни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Култура и димензије културних разлике, интеркултуруално (не) разумевање, фактори успешности интеркултуралне комуникације, дискриминација у образовном контексту, интеркултурална трансформација школе, интеркултурална реформа курикулума, улога и циљеви интеркултуралног образовања, образовање и развој интеркултуралне осетљивости. Циљ изучавања курса: Курс има за циљ да упозна студенте са различитим теоријским моделима којима се објашњавају димензије културних разлика и да их подстакне на критичко преиспитивање улоге образовања у развијању интеркултуралних компетенција App.preduslovi_za_polaganje: нема посебних услова Облици наставе:
Предавања, критичка анализа и дискусија одабраних тема, дизајнирање интервенција, циљане посете, испитивање ученика и наставника, израда извештаја. План курса: 1. недеља предавање - Димензије културних разлика - Холов модел Литература: Hall, Edward T. 1976. Beyond culture. Garden City, NY: Anchor Press/Doubleday. 2. недеља предавање - Димензије културних разлика - Хофстедеов модел Литература: Hofstede, Geert 2001. Culture’s consequences: Comparing values, behaviors, institutions,
and organizations across nations. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications. 3. недеља предавање - Димензије културних разлика - Тромпенаров модел Литература: Trompenaars, Fons 1993. Riding the waves of culture: Understanding cultural diversity in
business. London: Economist Books. 4. недеља предавање - Интеркултуруално (не) разумевање Литература: Petrović, D. (2006) Interkulturalno (ne)razumevanje, u D. Popadić (ured.) Uvod u mirovne studije – drugi tom, Grupa MOST, Beograd, str. 67-87 5. недеља предавање - Дискриминација у образовном контексту Литература: Petrović, D. (2010) To what extent do teachers perceive Roma discrimination in Serbian educational system, in M. Patricia (Ed.) Intercultural Education as Project for Social Transformation – Linking Theory and Practice Towards Equity and Social Justice, Malta, Conference proceedings 16-18 September 2010, pp.156-172 6. недеља предавање - Фактори успешности интеркултуралне комуникације 7. недеља предавање - Културална интелигенција Литература: Ang, S. & Van Dyne, L. (2008). Conceptualization of Cultural Intelligence: Definition, Distinctiveness, and Nomological Network. U: Handbook of Cultural Intelligence: Theory, Measurement, and Applications NY: M.E. Sharpe, Inc., pp. 3-15. 8. недеља предавање - Бенетов модел развоја интеркултуралне осетљивости Литература: D. Landis, J. Bennett & M. Bennett (2004) Handbook of intercultural training, 3rd edition,. Thousand Oaks: Sage 9. недеља предавање - Интеркултурална осетљивост наставника Литература: Petrović, D., Leutwyler, B., Zlatković, B., Mantel, C. & Dimitrijević, B. (2013).Teachers’ Intercultural Sensitivity.An Approach for Teacher Education,.Vranje : Plutos. 10. недеља предавање - Улога и циљеви интеркултуралног образовања Литература: Banks, J.A. (2002) Introduction to Multicultural Education, , 3/E, Boston, Allyn & Bacon, 11. недеља предавање - Интеркултурална трансформација школе Литература: Bennett, C.I. (2003), Comprehensive Multicultural Education: Theory and Practice, 5/E, Allyn & Bacon 12. недеља предавање - Интеркултурална реформа курикулума Литература: Banks, J.A. (2006) Cultural Diversity and Education: Fundations, Curriculum and Teaching, Boston 12. недеља предавање - Критички осврт на улогу образовања у развоју интеркултуралних компетенција Литература: Gorski, P.C. (2006) Complicity with conservatism: the de-politicizing of multicultural and intercultural education, Intercultural Education, Vol. 17, No. 2, pp. 163–177 13. недеља вежбе - Приказ студентских радова 14. недеља вежбе - Приказ студентских радова 15. недеља вежбе - Приказ студентских радова |