Силабуси

Курс: Образовање и културне разлике (докт.)
Предавачи

др Данијела Петровић, редовни професор

изборни курс
Број бодова: 10.00
Садржај курса: Култура и димензије културних разлике, интеркултуруално (не) разумевање, фактори успешности интеркултуралне комуникације, дискриминација у образовном контексту, интеркултурална трансформација школе, интеркултурална реформа курикулума, улога и циљеви интеркултуралног образовања, образовање и развој интеркултуралне осетљивости.
Циљ изучавања курса: Курс има за циљ да упозна студенте са различитим теоријским моделима којима се објашњавају димензије културних разлика и да их подстакне на критичко преиспитивање улоге образовања у развијању интеркултуралних компетенција
App.preduslovi_za_polaganje: нема посебних услова
Облици наставе: Предавања, критичка анализа и дискусија одабраних тема, дизајнирање интервенција, циљане посете, испитивање ученика и наставника, израда извештаја.
План курса:
1. недеља
предавање - Димензије културних разлика - Холов модел
Литература: Hall, Edward T. 1976. Beyond culture. Garden City, NY: Anchor Press/Doubleday.
2. недеља
предавање - Димензије културних разлика - Хофстедеов модел
Литература: Hofstede, Geert 2001. Culture’s consequences: Comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
3. недеља
предавање - Димензије културних разлика - Тромпенаров модел
Литература: Trompenaars, Fons 1993. Riding the waves of culture: Understanding cultural diversity in business. London: Economist Books.
4. недеља
предавање - Интеркултуруално (не) разумевање
Литература: Petrović, D. (2006) Interkulturalno (ne)razumevanje, u D. Popadić (ured.) Uvod u mirovne studije – drugi tom, Grupa MOST, Beograd, str. 67-87
5. недеља
предавање - Дискриминација у образовном контексту
Литература: Petrović, D. (2010) To what extent do teachers perceive Roma discrimination in Serbian educational system, in M. Patricia (Ed.) Intercultural Education as Project for Social Transformation – Linking Theory and Practice Towards Equity and Social Justice, Malta, Conference proceedings 16-18 September 2010, pp.156-172
6. недеља
предавање - Фактори успешности интеркултуралне комуникације
7. недеља
предавање - Културална интелигенција
Литература: Ang, S. & Van Dyne, L. (2008). Conceptualization of Cultural Intelligence: Definition, Distinctiveness, and Nomological Network. U: Handbook of Cultural Intelligence: Theory, Measurement, and Applications NY: M.E. Sharpe, Inc., pp. 3-15.
8. недеља
предавање - Бенетов модел развоја интеркултуралне осетљивости
Литература: D. Landis, J. Bennett & M. Bennett (2004) Handbook of intercultural training, 3rd edition,. Thousand Oaks: Sage
9. недеља
предавање - Интеркултурална осетљивост наставника
Литература: Petrović, D., Leutwyler, B., Zlatković, B., Mantel, C. & Dimitrijević, B. (2013).Teachers’ Intercultural Sensitivity.An Approach for Teacher Education,.Vranje : Plutos.
10. недеља
предавање - Улога и циљеви интеркултуралног образовања
Литература: Banks, J.A. (2002) Introduction to Multicultural Education, , 3/E, Boston, Allyn & Bacon,
11. недеља
предавање - Интеркултурална трансформација школе
Литература: Bennett, C.I. (2003), Comprehensive Multicultural Education: Theory and Practice, 5/E, Allyn & Bacon
12. недеља
предавање - Интеркултурална реформа курикулума
Литература: Banks, J.A. (2006) Cultural Diversity and Education: Fundations, Curriculum and Teaching, Boston
12. недеља
предавање - Критички осврт на улогу образовања у развоју интеркултуралних компетенција
Литература: Gorski, P.C. (2006) Complicity with conservatism: the de-politicizing of multicultural and intercultural education, Intercultural Education, Vol. 17, No. 2, pp. 163–177
13. недеља
вежбе - Приказ студентских радова
14. недеља
вежбе - Приказ студентских радова
15. недеља
вежбе - Приказ студентских радова