Силабуси
Курс: Увод у развојну психологију (Introduction to Developmental Psychology)
У оквиру предмета: Увод у развојну психологију
Предавачидр Александер Бауцал редовни професор
др Ксенија Крстић ванредни професор
др Драган Јанковић доцент
др Јелена Врањешевић редовни професор
др Ивана Степановић Илић доцент
обавезни курс
Број бодова:6.00
Садржај курса:Појам психичког развоја, важна питања развојне психологије (наслеђе и средина, континуитет и дисконтинуитет...). Лаичка и научна схватања о психичком развоју; Методолошки проблеми истраживања развојно-психолошких феномена, Неурофизиолошки развој, Периодизација развоја; Развојне норме (дефиниција, врсте, порекло, коришћење норми); Пренатални период; Рани развој; Рано детињство; Средње детињство; Адолесценција; Зрело доба и старење; Рани развој и његови развојни ефекти; Развој социјалних односа; Утицај школе и школовања на развој; Развој у периоду адолесценције
Циљ изучавања курса:Након завршетка курса студенти ће стећи основна знања о развојној психологији као научној дисциплини, специфичним методолошким аспектима истраживања развојних промена, развојним нормама, периодизацији развоја и кључним развојним променама у антенаталном периоду, периоду одојчета, раном и средњем детињству, адолесценцији, зрелом добу и током старења. Поред тога, студенти ће стећи основна знања о појединим важним темама развоје психологије као што су формирање симболичке функције, развој социјалних односа, утицај школе и вршњака на развој и формирање идентитета. Предмет ће подржати развој критичког мишљења, способност коришћења научне литературе, развој способности јавног презентовања сопственог схватања и уважавања другачијег становишта, као и способност конструктивног учешћа у групним дискусијама. Студенти ће током рада стећи увид и у могућности примене развојно-психолошких сазнања у психолошкој пракси
App.preduslovi_za_polaganje:Нема
Облици наставе:Предавања Вежбе Групна дискусија Рад у малим групама Испитивање деце Прављење нацрта истраживања Семинарски рад
Читање литературе за вежбе и активно учешће на вежбама Испитивање деце Семинарски рад Презентација на часу Полагање писменог и усменог дела испита
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata:Активност, учешће у дискусијама, групни рад 10% Извештај теренског истраживања 10% Семинарски рад 20% Писмени испит 30% Усмени испит 30%
План курса:
1. недеља
предавање - Упознавање са предметом
Упознавање са предметом Развојне психологије; Историја развојне психологије
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
•Cole, M. & Cole, S. (1993): Развој детета; Sciefintic American Books, New York, одабрана поглавља
•Група аутора (1983): Когнитивни развој детета (Зборник 3); Савез друштва психолога Србије, Београд. текстови
•Ивић, И и сар. (1976) Развој и мерење интелигенције, том И; Завод за уџбенике и наставна средства, Београд; стр: 44-76; 106-115
•Ивић, И. (1987); Човек као animal symbolicum; Нолит, Београд
•Ивић, И., Игњатовић-Савић, Н. и Росандић, Р.: Приручник за вежбе из Развојне психологије
•Кларк,А.М и Кларк,А.Д. (19 ) Рано искуство; Завод за уџбенике и наставна средства, Београд; текстови: Кларк и Кларк, Ј.Колухова, М.Ратер
•Пијаже, Ж. & Инхелдер, Б. (1978): Интелектуални развој детета; Завод за уџбенике и наставна средства, Београд
•Пијаже, Ж. & Инхелдер, Б. (1990): Психологија детета; Издавачка књижница Зорана Стојановића, Срем. Карловци
•Смиљанић, В. (1989): Развојна психологија; Савез друштва психолога Србије, Београд
•Виготски, Л.С. (1977): Мишљење и говор; Нолит, Београд
•Штампани материјали са предавања и вежби
•Ељкоњин, Д.Б. (1981): Психологија дечје игре, Завод за уџбенике и наставна средства (одабрани делови)
•Кораћ, Н. (1992): Визуелни медији и сазнајни развој детета, Завод за уџбенике и наставна средства (одабрани делови)