Силабуси
Курс: Социјална педагогија (осн.)
У оквиру предмета: Социјална педагогија
Предавачидр Биљана Бодрошки-Спариосу ванредни професор
изборни курс
Број бодова:6.00
Садржај курса:Теоријска настава Појам и предмет истраживања социјалне педагогије. Место социјалне педагогије у систему педагошких дисциплина. Актуелне истраживачке парадигме у социјалној педагогији. Различити аспекти социјалне функције васпитно-образовне делатности. Савремене теорије социјалног рада. Нормативно-правни, етички и институционално-организациони оквири васпитно-образовне делатности у социјалном раду. Истраживање образовних потреба и развијање образовних програма за специфичне и кризне животне ситуације. Противречности декларативне и стварне социјалне бриге о деци и младима. Програми превенције поремећаја у понашању деце и младих. Педагошка превенција зависничког понашања младих. Социјално-педагошки приступи проблемима деце и младих из непотпуних породица. Рад са децом и младима без родитељског старања. Методика рада социјалног педагога. Практична настава Вежбе, семинари, дискусије о различитим аспектима социјално-педагошког рада.
Циљ изучавања курса:Упознавање студената са различитим теоријским, истраживачким и практичним приступима социјално-педагошком раду; оспособљавање за примену различитих методских и истраживачких поступака у социјално-педагошком раду.
App.preduslovi_za_polaganje: -
Облици наставе:Предавања, вежбе, семинари, дискусије, индивидуални и групни рад.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Бркић, М., Милосављевић, М., (2005), Социјални рад у локалној заједници, Београд: Социјална мисао.
Видановић, И. (1996), Појединац и породица - методе, технике и вештине социјалног рада, Београд: Научно-истраживачки центар за социјални рад и социјалну политику ФПН.
Заштита деце од злостављања и занемаривања, (1998), Министарство за бригу о породици Републике Србије, Београд.
Петровић, Д. и Седмак, Т. (1997), Методе групног социјалног рада, Београд: ФПН Научно-истраживачки центар за социјални рад и социјалну политику.
Халми, А. (1995), Теоретске парадигме и перспективе у социјалном раду, Загреб: Летопис Студијског центра социјалног рада, 2 (1), 111-124.
Стакић, Ђ., Миловановић, М. (1991), Методе социјалног рада, Београд: Стручна књига и Савез социјалних радника Србије.
Жунић-Павловић, В. (2004), Евалуација у ресоцијализацији, Београд: Партенон.