Курс: Истраживачки рад школског педагога (мастер) У оквиру предмета: Истраживачки рад школског педагога Предавачи др Емина Хебиб, редовни професор изборни курс Број бодова: 7.00 Садржај курса: Теоријска настава: Функција и значај истраживачког рада практичара. Анализа и истраживање школске праксе као процес систематског праћења и анализе реализације и резултата школског рада. Место и улога истраживачких пројеката практичара. Улога стручних сарадника и наставника у иницирању и реализацији истраживања у школи. Однос истраживања практичара и репрезентативних истраживања. Карактеристике истраживања практичара. Могућности примене различитих истраживачких техника и инструмената у истраживачким активностима у школи.
Практична настава: Разрада и реализација пројекта једног истраживања практичара и разрада идејне скице акције усмерене ка промени школске праксе на основу резултата проведеног истраживања.
Циљ изучавања курса: Oспособљавање за разумевање континуираног и систематског праћења и анализе процеса и резултата школског рада као претпоставке унапређивања школске праксе. App.preduslovi_za_polaganje: За похађање предметног програма нису предвиђени посебни услови. Облици наставе:
Предавања, групни рад; самостални рад на разради и реализацији истраживачког пројекта и идејне скице практичних акција. План курса: 1. недеља предавање - Представљање предметног програма. 2. недеља предавање - Функција и значај истраживачког рада практичара. 3. недеља предавање - Улога педагога и наставника у реализацији истраживачких пројеката у школи. 4. недеља пракса - Посета школи у циљу дефинисања теме истраживачког пројекта. 5. недеља пројекат - Презентација и анализа пројекта истраживања. 6. недеља вежбе - Припрема за израду истраживачких инструмената. 7. недеља пројекат - Презентација и анализа планираних инструмената истраживања. 8. недеља пракса - Реализација истраживања у школи. 9. недеља пројекат - Израда извештаја о резултатима истраживања у школи. 10. недеља пројекат - Презентација и анализа извештаја о реализованом истраживању. (први део) 11. недеља пројекат - Презентација и анализа извештаја о реализованом истраживању. (други део) 12. недеља предавање - Планирање акција мењања школске праксе на основу резултата истраживања. 13. недеља вежбе - Израда скица акција мењања школске праксе на основу резултата истраживања. 14. недеља предавање - Израда плана акције мењања шкослке праксе - припрема за израду завршног рада.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Крњаја, Ж. (2014). Педагог као истраживач. У Јануарски сусрети педагога/Национални научни скуп:Идентитет професије педагог у савременом образовању, Зборник радова. 31.01. – 01.02. 2014, Београд (стр. 8-15). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Педагошко друштво Србије.
Радуловић, Л. (2011). Образовање наставника за рефлексивну праксу. Београд: Филозофски факултет Универзитета у Београду. (стр. 29-108) Хебиб, Е. (2014). Димензије улоге школског педагога. Настава и васпитање, Год. 63, Бр. 2, 337-350. Хебиб, Е. и Матовић, Н. (2012): Истраживачки рад школског педагога, Настава и васпитање, Год. 61, Бр. 1, стр. 67-83.
|