Курс: Компаративна педагогија (мастер) У оквиру предмета: Компаративна педагогија Предавачи др Вера Спасеновић, редовни професор изборни курс Број бодова: 7.00 Садржај курса: Теоријска настава: Циљ и значај компаративне педагогије. Методолошки приступи компаративном проучавању васпитања и образовања. Структура, организација и начин функционисања школских система европских земаља. Стратегије развоја раног образовања. Трендови у развоју курикулума. Осигурање квалитета и евалуација у образовању. Једнакост и праведност у образовању. Образовање и професионални развој наставника. Образовна политика ЕУ и њен утицај на националне системе образовања. Правци развоја образовне политике у Србији. Могућности и ограничења имплементације решења која потичу из различитог друштвено-економског и културног контекста.
Практична настава:/
Циљ изучавања курса: упознавање са основним теоријско-методолошким проблемима компаративне педагогије;
разумевање одлика и савремених тенденција у развоју школских система страних (посебно европских) земаља;
сагледавање предности и недостатке различитих решења усмерених ка унапређивању квалитета образовања на основу налаза компаративних студија.
App.preduslovi_za_polaganje: - Облици наставе:
Предавања, дискусије, рад у малим групама, претраживање и анализа литературе и других извора података, презентације студентских радова на часу.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Bray, M., Adamson, B. & Mason, M. (Eds.) (2014). Comparative Education Research: Approaches and Methods. Hong Kong: Comparative Education Research Centre; Springer. Crossley, M. & Watson, K. (2003): Comparative and International Education: Globalisation, Context and Difference. London: RoutledgeFalmer (12-49). Key Data on Education in Europe (2012). Brussels: Eurydice, http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134EN.pdf Spasenović, V. (2013): Školski sistemi iz komparativne perspektive. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Општа допунска Литература Fild, S. i sar. (2010): Nema više neuspešnih: deset koraka do jednakopravnosti u obrazovanju. Paris: OECD; Ministarstvo prosvete RS. Green, A., Preston, J. & Janmaat, J. G. (2006): Education, Equality and Social Cohesion: A Comparative Analysis (118-140). Houndmills, New York: Palgrave Macmillan. Kulić, R. (2011): Komparativna pedagogija : teorija, sistemi, reforme. Beograd: Svet knjige; Banja Luka: Filozofski fakultet (13-235). Teese, R. (2007): International studies in educational inequality, theory and policy. Dordrecht: Springer. |