Курс: Методика рада школског педагога (осн.) У оквиру предмета: Методика рада школског педагога Предавачи др Емина Хебиб, редовни професор др Зорица Шаљић, ванредни професор обавезни курс Број бодова: 5.00 Садржај курса: Теоријска настава: Развој педагошко-психолошке службе у школи. Улога школског педагога у програмирању и евалуацији школског рада. Сарадња са ученицима, наставницима, родитељима ученика и локалном средином. Аналитичко-истраживачке активности школског педагога. Рад школског педагога у стручним органима школе. Документовање рада школског педагога. Практичан рад студената у школи (самостално обављање радних активности школског педагога и израда извештаја о обављеном задатку).
Циљ изучавања курса: Стицање знања о улози педагога у школи; оспособљавање за разумевање полазних теоријских основа практичних активности школског педагога; подстицање развоја способности и вештина потребних за практично деловање. App.preduslovi_za_polaganje: Школска педагогија. Облици наставе:
Предавања, вежбе; практични рад студената у школи. План курса: 1. недеља предавање - Представљање предметног програма. 2. недеља предавање - Улога педагога у школи. 3. недеља предавање - Улога педагога у програмирању и евалуацији школског рада. 4. недеља вежбе - Улога педагога у развијању сарадничких односа и тимског рада у школи. 5. недеља - - Сарадња педагога с наставницима. 6. недеља предавање - Рад педагога с ученицима. 7. недеља предавање - Рад педагога с родитељима ученика. 8. недеља предавање - Улога педагога у развоју инклузивне школске праксе. 9. недеља предавање - Истраживачки рад школског педагога. 10. недеља вежбе - Припрема за реализацију друге предиспитне обавезе. 11. недеља пракса - Реализација друге предиспитне обавезе (практични рад студената у школи). 12. недеља предавање - Компаративни преглед улоге стручних сарадника у школи у европским земљама.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Алтарас Димитријевић, А. и Татић Јаневски, С. (2016). Образовање ученика изузетних способности: научне основе и смернице за шкослку праксу. Београд: Завод за унепређивање образовања и васпитања. Зуковић, С. (2017). Саветодавни рад у институцијама васпитање и образовања – теоријски и практични аспекти. Нови Сад: Филозофски факултет Универзитета у Новом Саду. Ковач Церовић, Т., Визек Видовић, В. и Пауел, С. (2012). Управљање школом и социјална инклузија - Укљученост родитеља: Компаративно истраживање ставова родитеља Југоисточне Европе. Komparativno istraživanje stavova roditelja Jugoistočne Evrope. Љубљана: Педагошки факултет Универзитета у Љубљани и Центар за истраживање образовне политике. Максић, С. (2007): Даровито дете у школи. Београд: Завод за уџбенике. Трнавац, Н. (1996): Педагог у школи, прилог методици рада школског педагога. Београд: Учитељски факултет Универзитета у Београду. Хавелка, Н. Хебиб, Е. и Бауцал, А. (2003): Оцењивање за развој ученика – приручник за наставнике. Београд: Министарство просвете Републике Србије. Хебиб, Е. (2011): Сараднички односи у школи, Педагогија, год. 66, бр. 1, стр. 7-17. Хебиб, Е. (2013). Како развијати школу – развојни и реформски процеси у области школског образовања. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
(стр. 121-138)
Хебиб, Е. (2014). Димензије улоге школског педагога. Настава и васпитање, год. 63, бр. 2, 337-350. Хебиб, Е. и Матовић, Н. (2012). Истраживачки рад школског педагога. Настава и васпитање, год. 61, бр. 1, 67-83. Хрњица, С. (ур.) (2004). Школа по мери детета – приручник за рад са ученицима редовне школе ометеним у развоју. Београд: Институт за психологију Филозофског факултета Универзитета у Београду, Save the Children – Канцеларија у Београду. Хрњица. С. (2009): Инклузија као педагошки изазов, Школа по мери детета II . Београд: Save The Children, Програм за Србију. |