Курс: Педагошко саветовање и професионална оријентација (мастер) У оквиру предмета: Педагошко саветовање и професионална оријентација Предавачи др Вера Спасеновић, редовни професор изборни курс Број бодова: 7.00 Садржај курса: Теоријска настава: Различите теоријске поставке педагошког саветовања. Функција педагошког саветовања. Фазе одвијања педагошког саветовања. Одлике индивидуалног саветодавног рада. Одлике групног саветодавног рада. Методе и технике саветодавног рада. Подручја саветодавног рада са децом и младима. Саветодавни рад са наставницима. Саветодавни рад са родитељима. Претпоставке успешног остваривања педагошког саветовања. Циљ и функција професионалне оријентације. Фазе и одлике процеса професионалне оријентације. Улога педагога у професионалној оријентацији.
Практична настава: Саветодавни рад са ученицима који имају тешкоће у школском раду и учењу. Саветодавни рад са ученицима који испољавају проблеме у социјалном понашању, као и остваривању позитивних социјалних односа са вршњацима. Саветодавни рад са даровитим ученицима. Саветовање у професионалној оријентацији.
Циљ изучавања курса: Упознавање и разумевање функције, карактеристика и претпоставки остваривања педагошког саветовања и професионалне оријентације у васпитно-образовној пракси; оспособљавање студената за обављање педагошког саветодавног рада и професионалне оријентације. App.preduslovi_za_polaganje: / Облици наставе:
Предавања, дискусије, рад у малим групама, практичан рад студената.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Nelson-Jones, R. (2007): Praktične vještine u psihološkom savjetovanju i pomaganju. Zagreb: Naklada Slap (str. 103-144). Мандић, П. (1986): Савјетодавни васпитни рад. Сарајево: Свјетлост. Ресман, М. (2000): Савјетодавни рад у вртићу и школи. Загреб: ХПКЗ. Општа допунска Литература Гашић-Павишић, С. (2004): Мере и програми превенције насиља у школи, Зборник 36, Београд: Институт за педагошка истраживања. Гордон, Т. (2006): Како бити успешан наставник. Београд: Креативни центар, Група Мост(стр. 31-64; 247-272)
Ковач-Церовић, Т., Р. Росандић и Д. Попадић (прир.) (1996): Учионица добре воље: Школски програм за конструктивно решавање сукоба. Београд: Група Мост (стр. 13-20; стр. 21-36). Спасеновић, В. и С. Мирков (2007): Интервентни програми развијања социјалних вештина ученика, Настава и васпитање, бр. 1, 56-65. |