Курс: Развој школе и школског система (мастер) У оквиру предмета: Развој школе и школског система Предавачи др Емина Хебиб, редовни професор изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Теоријска настава:
Претпоставке и могући облици одвијања реформских процеса у области образовања. Процес развоја школе као институције - елементи и правци одвијања. Промене у функционисању и деловању школе као резултат ширих друштвених промена и/или као резултат индивидуалних иницијатива и покушаја. Реформа школског система - зависност праваца одвијања процеса реформе школског система и остварених ефеката. Ефекти досадашњих процеса реформи школског система у Србији и реформи школских система у европским земљама. Носиоци процеса развоја школе и реформе школског система. Претпоставке активне улоге практичара у процесу развоја школе и реформе школског система.
Практична настава: /
Циљ изучавања курса: Упознавање са тенденцијама и правцима развоја школе и школских система; оспособљавање за разумевање природе процеса развоја школе и реформе школског система. App.preduslovi_za_polaganje: За похађање предметног програма нису предвиђени посебни услови. Облици наставе:
Предавања, групни рад; презентација радова на задате теме; самостални рад студената на претраживању и анализи стручне литературе.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Educational Systems od Balkan Countries: issues and trends (2000), Thessaloniki: Balkan Society for Pedagogy and Education. Senge, M. P. (2003): Peta disciplina (principi i praksa učeće organizacije), Zagreb: Mozaik knjiga. Stoll, L. i Fink, D. (2000): Mijenjajmo naše škole (Kako unaprijediti djelotvornost i kvalitet škola), Zagreb: Educa. The Education Systems of Europe (2007), Berlin: Springer. Десет година реформи образовања у европским земљама (2001), Београд: Министарство просвете и спорта. Квалитетно образовање за све - изазови реформе образовања у Србији (2004), Београд: Министарство просвете и спорта Републике Србије. Пешић, М. и сар. (1997): Педагогија у акцији – методолошки приручник, Београд: Институт за педагогију и андрагогију. |