Силабуси
Курс: Дидактика
У оквиру предмета: Дидактика
Предавачидр Саша Дубљанин доцент
обавезни курс
Број бодова:10.00
Садржај курса:Структура и развој дидактике. Настава(концепције,врсте,циљеви,садржаји,принципи,организација,облици,методе...). Процес сазања и учења у настави. Курикулум(теорије курикулума,структура,цињеви,исходи,стандарди...). Комуникација(настава као процес комуникације,принципи,вербална и невербална комуникација,ефекти...). Технологија образовања и наставе. Праћење и вредновање наставе и ученика. Личност наставника.
Циљ изучавања курса:Основни циљ наставе дидактике јесте да студенте опреми темељним дидактичким знањима неопходним за разумевање,планирање,извођење и вредновање васпитно-образовног рада.Због тога студенти треба да: *Усвоје и разумеју научне и теоријске основе наставе и учења и да се оспособе за епистемолошко и методичко утемељење наставе. *Упознају различите дидактичке теорије и њихов утицај на карактер образовања. Стекну способности неопходне за примену дидактичких знања у различитим образовним ситуацијама и на различитим нивоима васпитно-образовне праксе. *Развију осетљивост на проблеме наставне праксе и интересовање за њихово успешно решавање.
App.preduslovi_za_polaganje:Успешно савладани курсеви из Опште педагогије и Педагошке психологије.
Облици наставе:Предавања. Предавања са дискусијама-гостујући професори. Вежбе-групни рад. Рад у паровима и индивидуални рад на малим истраживачким задацима. Учење на даљину и е-learning.
Похађање наставе. Вежбе. Израда семинарских радова у облику теоријских анализа или истраживања. Консултовање литературе и других медијских извора информација(Интернет) о различитим наставним искуствима и истраживањима наставног процеса и извештавање о њима на часовима вежбања. Тест и усмени испит на крају VI семестра.
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata:Коначну оцену студент добија на основу свих активности у току године(активности на предавањима и вежбама,квалитета семинарских радова и/или извештаја о истраживањима),постигнутог успеха на тесту и усменом испиту.