Силабуси
Курс: Педагогија аутономије (мас.) 2021
Предавачидр Александар Тадић ванредни професор
изборни курс
Број бодова:7.00
Садржај курса:Програм предавања: Друштвене структуре и концепције васпитања. Васпитање на темељима етичких и тржишних вредности. Васпитање за еманципацију – предмет проучавања критичких концепција васпитања. Значења еманципације као циља васпитања (импликације за педагошку праксу). Педагогија Паула Фреиреа. Еманципаторско и егалитаристичко начело једнакости интелигенција и метод аутодидактике – становиште Жака Рансијера. Еманципација, вера у еманципацију и поступци за вредновање педагошких поступака – становиште Филипа Меријеа. Конструктивизам и концепције васпитања. Теоријски оквир и практичне импликације теорије самоодређења, теорије избора Вилијема Гласера и прогресивне педагогије Алфија Кона. Програм вежби: Дискусије о различитим савременим концепцијама васпитања. Теоријски образложена студентска излагања на часу о савременим проблемима васпитања. Презентације извештаја о обављеном истраживању.
Циљ изучавања курса:Стицање знања о оријентацијама у проучавању педагошких процеса усмерених на развој аутономне личности. Разумевање настанка друштвених патологија у функцији јачања еманципаторске компоненте васпитног рада и подржавања друштвеног активизма педагога.
App.preduslovi_za_polaganje:/
Облици наставе:Предавања, групни рад, дискусије, израда пројеката, прикази прочитане литературе, презентације на часу и индивидуалне консултације.
План курса:
1. недеља
предавање - Васпитање и друштво. О васпитању из угла теорије Луја Алтисера.
Друштвене структуре, односи моћи, интереси и потчињавање у васпитању / Школа као идеолошки државни апарат и механизам интерпелације (Алтисер)
Литература:Kohlberg, L. & Mayer, R. (1972). Development as the Aim of Education. Harvard Educational Review. 42 (4),449-496.