Силабуси
Курс: Професионалне вештине - општи курс
У оквиру предмета: Професионалне вештине
Предавачидр Драгана Павловић-Бренеселовић редовни професор у пензији
изборни курс
Број бодова:4.00
Садржај курса:Ово је примењени и интердисциплинарни курс. Комбинује претежно комуниколошку и педагошку перспективу и организован је око две теме:професионална комуникација у педагошком раду и партнерски односи у педагошком раду. • Комуникација у педагошком раду Принципи комуникације Функције комуникације Комуникационе вештине (вештине изражавања,активно слушање,комуникациона сензибилност) Облици комуникације (планирање и реализација) писана комуникација непосредна комуникација јавни наступ (презентације) • Партнерски односи у педагошком раду Природа и карактеристике партнерских односа Успостављање и реализација партнерства у радном окружењу (тимски рад) Успостављање партнерства са локалном заједницом Успостављање и реализација партнерства у васпитном процесу
Циљ изучавања курса:• Развијање професионалног приступа у успостављању и реализацији односа у различитим подручјима и са различитим актерима у педагошком раду • Развијање професионалне самоодговорности • Упознавање са облицима комуникације у педагошком раду и оспособљавање за њихово професионално планирање и квалитетну реализацију • Развијање комуникационих капацитета и вештина • Разумевање природе партнерског односа и значаја његовог успостављања у различитим подручјима и нивоима педагошког рада • Упознавање са начинима успостављања партнерства и оспособљавање за реализацију партнерских односа • Развијање капацитета за тимски рад
App.preduslovi_za_polaganje:Курс може похађати до 30 студента педагогије који су уписали четврти семестар.
Облици наставе:Курс се реализује у блоку од 3 часа у једном семестру (четвртом), укупан фонд 45 часова. Број бодова: 4 Курс се одвија кроз интерактивну наставу и практични рад студената.
• активно учешће у реализацији наставе • планирање и реализација различитих облика комуникације • семинарски рад • групна израда програма успостављања парнерства у конкретној локалној заједници (снимање на терену, конципирање стратегије и развијање плана акције) и јавна презентација програма
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata:Праћење активности студената током реализације наставе (активности на часу, теренски задаци, обрада литературе, планирање и реализација различитих облика комуникације, презентације) кроз самоевалуацију, евалуацију групе и евалуацију од стране наставника. Завршну оцену чине: • оцена активности током наставе на основу самоевалуације, групне и наставничке евалуације по следећим параметрима: активност на часу, домаћи задаци, тимски допринос(30%), • оцена семинарског рада (30%) • оцена програма сарадње са локалном заједницом(40%) укупне оцене
План курса:
1. недеља
- - Уводни час
Упознавање са програмом курса. Упознавање са правима и обавезама студената и начином оцењивања.Формирање група. Упознавање са очекивањима студената у вези садржаја и начина рада на курсу.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Братанић, М. (1990), Микропедагогија : Интеракцијско-комуникацијски аспект одгоја, Школска књига, Загреб, стр. 75-105.
Ли, Е., Мејнард, М. (2002), Савршена презентација, Службени гласник : Институт за економику и финансије, Београд.
Мандић, Т. (2003), Комуникологија: Психологија комуникације, Клио, Београд, стр. 18-57, 143-158, 282-295.
Молнар, И. (2003), Комуникацијске вештине, Жене на делу, Београд, стр. 5-25.
Павловић-Бренеселовић, Д., Павловски, Т. (2000), Партнерски однос у васпитању, ИПА : ЦИП, Београд, стр. 3-17.
Павловски, Т., Павловић-Бренеселовић,Д. (1999)Тимски рад у васпитној пракси, ИПА : ЦИП, Београд, стр. 15-31.
Приручни материјали за вежбе.