Силабуси
Курс: Евалуација рада наставника
У оквиру предмета: Евалуација рада наставника
Предавачидр Милан Станчић ванредни професор
изборни курс
Број бодова:7.00
Садржај курса:
Теоријска настава: Квалитет наставе и квалитет рада наставника – различита разумевања и импликације за праксу; Место евалуације рада наставника у систему евалуације у образовању; Функције евалуације рада наставника; Приступи квалитету рада наставника и њима одговарајући поступци евалуације; Самоевалуација у раду наставника и улога педагога у овом процесу; Наставничка перспектива о евалуацији; Законска регулатива у нашој земљи која се односи на евалуацију рада наставника; Приступи анализи часа као једног од начина евалуације рада наставника; Улога документовања у евалуацији рада наставника; Портфолио наставника као начин евалуације рада наставника; Значај повратне информације о раду.

Практична настава: Анализа различитих поступака и инструмената за евалуацију рада наставника; Заједничко планирање евалуације рада наставника и разрада инструмената; Испробавање инструмената у пракси и заједничко разматрање резултата са наставником.
Циљ изучавања курса:Оспособљавање студената да сараднички учествују у планирању и организовању евалуације рада наставника и тумачењу података добијених евалуацијом.
App.preduslovi_za_polaganje:-
Облици наставе:предавање, дискусије и дебате, анализа литературе и инструмената, анализа видео материјала, планирање и реализација активности у пракси, праћење реализације активности и анализа искуства.
План курса:
1. недеља
предавање - Уводни час
Упознавање са програмом предмета, размена очекивања и договори о начину рада.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Хебиб, Е. (1995). Вредновање рада наставника - једна компонента система евалуације васпитно-образовног процеса, Настава и васпитање, 44(1-2), стр. 83-95.
Хебиб, Е. (1996). Улога педагога у вредновању рада наставника. Београд: ИПА, Филозофски факултет (стр. 32-60).
Пешић, М.М. (1991). Планирање, праћење и евалуација сопственог рада. у: Учитељ у пракси. Београд: Републички завод за унапређивање васпитања и образовања, стр. 227-245.
Радуловић, Л. (2016). Наставник као рефлексивни практичар, у: Слике о наставнику – између модерне и постмодерне. Београд: ИПА и Центар за образовање наставника, Филозофски факултет, стр. 88-99.
Станчић, М. (2011). Основни приступи квалитету рада наставника и њихове одлике. У: Квалитет у образовању. Београд: ИПА, Филозофски факултет, стр. 203-220.
Станчић, М. (2015). Наставничке рефлексије о евалуацији сопственог рада. Настава и васпитање, 64(4), стр. 697-713.
Станчић, М. (2016). Анализа наратива као алат за рефлексију наставника о квалитету сопственог рада. У: Развој истраживачке праксе у школи. Београд: Институт за педагошка истраживања, стр. 101-120.
Митровић, М. и Радуловић. Л. (2011). Начини разумевања и концептуализовања квалитета образовања у настави. У: Квалитет у образовању. Београд: ИПА, Филозофски факултет, стр. 135-154.
Станчић, М. (2014). Начини евалуације и грађење значења квалитета рада наставника (докторска дисертација). Београд: Филозофски факултет, стр. 11-52.