Силабуси
Курс: Евалуација школског образовања У оквиру предмета: Евалуација школског образовања Предавачидр Емина Хебиб ванредни професор др Вера Спасеновић редовни професор изборни курс Број бодова:6.00 Садржај курса:Теоријска настава: Функција процеса евалуације школског образовања.
Предмет и методолошка основа евалуације школског образовања. Повезаност евалуације школског образовања са процесом осигурања и унапређивања квалитета школског образовања и стандардизацијом у области образовања. Потреба и могућности остваривања комплементарности различитих врста и поступака евалуације школског образовања. Концептуални приступи и предности и ограничења постојеће праксе евалуације школског образовања.
Практична настава:
Начини спровођења евалуације школског рада у школском систему Србије.
Евалуација рада школа. Евалуација рада и напредовања ученика. Евалуација рада наставника. Евалуација високошколског образовања. Циљ изучавања курса:Реализацијом предметног програма стичу се знања о функцији и природи процеса евалуације школског образовања и студенти се оспособљавају за критичко сагледавање различитих теоријских приступа и начина практичне примене евалуације школског рада. App.preduslovi_za_polaganje:За похађање предемтног програма нису дефинисани посебни услови. Облици наставе:Предавања, вежбе, групни рада студената, самостални рад студената на проучавању стручне лиетаратуре и других извора података. План курса: 1. недеља - - Уводни час: представљање предметног програма.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Хебиб, Е. (2013). Како развијати школу – развојни и реформски процеси у области школског образовања. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. Хебиб, Е. (2014). Самоевалуација универзитетских наставника. Педагогија, год. 69, бр. 3, стр. 329-340. Хебиб, Е. (2015). Школска самоевалуација као врста евалуације школског рада. Педагогија, год. 70, бр. 2, стр. 179-187. Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2014). Поступци процењивања и могућности унапређивања квалитета школског образовања у Србији. У Д. Павловић Бренеселовић, Ж. Крњаја и Л. Радуловић (ур.), Педагошки модели евалуације и стратегије развијања квалитета образовања (стр. 69-87). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. Пешић, М. (2004). Самоевалуација практичара. У М. Пешић (ур.). Педагогија у акцији (стр.142-163). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. Спасеновић, В. (2013). Школски системи из компаративне перспективе. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
(стр. 138-148)
Општа допунска Литература Акредитација у високом образовању (друго допуњено и измењено издање) (2010). Београд: Министарство просвете и спорта Републике Србије. Приручник за самовредновање и вредновање рада школа (2005). Београд: Министарство просвете и спорта и British Council.
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању (2013). Службени гласник Републике Србије, бр. 55/13. Правилник о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању (2015). Службени гласник Републике Србије, бр. 35/15. Правилник о вредновању квалитета рада установа (2012). Службени гласник Републике Србије, бр. 9/2012. Правилник о стручно-педагошком надзору (2012). Службени гласник Републике Србије, бр. 34/2012. |