Силабуси
Курс: Методологија педагошких истраживања У оквиру предмета: Методологија педагошких истраживања Предавачидр Наташа Матовић ванредни професор др Ивана Јеремић (дев. Луковић) доцент обавезни курс Број бодова:10.00 Садржај курса:Предмет методологије. Различите епистемолошко-методолошке оријентације у педагогији. Појам и карактеристике научног истраживања у педагогији. Чињенице у истраживању, научна хипотеза, научни закон, научна теорија. Врсте педагошких истраживања. Етапе педагошког истраживања. Методе педагошког истраживања. Мерење у педагогији. Технике и инструменти у педагошком истраживању: анализа садржаја, систематско посматрање, интервјуисање, анкетирање, тестирање, скалирање и социометрија. Циљ изучавања курса:-упознавање са основним епистемолошко-методолошким оријентацијама у педагогији;
-упознавање са врстама, циљевима, методама и организацијом научног истаживања;
-оспособљавање за уочавање проблема за истраживање у васпитној пракси и израду пројекта;
-оспособљавање за израду и примену инструмента и реализацију истраживања. Облици наставе:Предавања, вежбе, индивидуалне и групне консултације, менторски рад и истраживачки рад студената (реализација појединих истраживачких задатака).
Поред анализе литературе и дискусије о појединим методолошким питањима, студенти, кроз индивидуални рад и рад у групама, на конкретним примерима истраживања практично разматрају и решавају поједина методолошка питања. Студенти су обавезни да ураде следеће вежбе: Анализа педагошког истраживања, Пројекат педагошког истраживања, Упитник, Скалa и Тест знања.
Поред израде индивидуалних вежби студенти као група бирају један истраживачки проблем за који раде пројекат истраживања, учествују у реализацији тог истраживања, тј. у прикупљању и обради података и у изради извештаја.
Од студената се очекује да редовно похађају наставу и да активно учествују у раду - на предавањима и вежбама. nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata:Рад са студентима прати се континуирано током године на основу њихове активности на часовима и квалитета израде обавезних индивидуалних вежби.
У току године студенти полажу два колоквијума.
Испит је писмени. План курса: 1. недеља - - Упознавање студената са програмом наставног предмета и начином рада Упознавање студената са садржајем студијске дисциплине, начином рада, литературом, обавезама, као и са начином и критеријумима оцењивања.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература БАКОВЉЕВ, М. Основи методологије педагошких истраживања, Београд: Научна књига, 1997, стр.39-46; 73-82; 96-153. БАНЂУР, В. и ПОТКОЊАК, Н. Методологија педагогије, Београд: Савез
педагошких друштава Југославије, 1999, стр.13-216; 228-233; 251-280; 287-324.
КОЦИЋ, Љ. Педагошки експеримент, Београд: Просвета, 1981, стр.35-54; 77-88. КОЦИЋ, Љ. Тешкоће у примени социометријске технике у испитивању интерперсоналних односа, Београд: Институт за педагошка истраживања - Округли сто бр.6, 1981, стр.26-37.
МАТОВИЋ, Н., Мерење у педагошким истраживањима, Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског Факултета, 2007, стр.45-58; 85-93; 97-102. САВИЋЕВИЋ, Д. Методологија истраживања у васпитању и образовању, Врање: Учитељски факултет Универзитета у Нишу, 1996, стр.57-115; 177-211. СТОЈАК, Р., Метода анализе садржаја, Сарајево: Свјетлост, 1990,стр.105-110;115-124. ХАВЕЛКА. Н., КУЗМАНОВИЋ, Б. и ПОПАДИЋ, Д. Методе и технике социјално психолошких истраживања, Београд: Центар за примењену психологију Друштва за психологију Србије, 1998, стр.99-141; 155-163; 208-217. |