Силабуси
Курс: Истраживањa у педагогији (мастер) У оквиру предмета: Истраживањa у педагогији Предавачидр Наташа Матовић ванредни професор др Ивана Јеремић (дев. Луковић) доцент обавезни курс Број бодова:9.00 Садржај курса:Теоријска настава
Појам врста истраживања и терминолошке дилеме које прате његово одређење. Различите класификације врста истраживања. Особености педагошких појава као потенцијалног предмета истраживања. Квантитативна и квалитативна истраживања: епистемолошка основа; специфичности и могућности примене; методолошке карактеристике (избор и формулација проблема; разрада садржаја истраживања; узорак истраживања; технике и инструменти прикупљања података; обрада података; презентација, анализа и интерпретација резултата истраживања; извештај о истраживању); основне врсте. Стратегије комбиновања квантитативне и квалитативне методологије у истраживању. Етички проблеми истраживања. Улога практичара у педагошком истраживању.
Практична настава
Израда студијског пројекта. Конструкција инструмената. Припрема података за обраду и обрада података. Приказ, анализа и интерпретација резултата истраживања.
Циљ изучавања курса:Разумевање специфичности, предности и ограничења појединих врста истраживања у педагогији и оспособљавање за самостално пројектовање и реализацију истраживања у тој области. App.preduslovi_za_polaganje:Нема посебних услова. Облици наставе:Предавање; дискусија; анализе, саопштења и извештаји; групни рад; реализација истраживачких задатака. План курса: 1. недеља - - Упознавање студената са програмом наставног предмета и начином рада
Литература и извори података: Општа обавезна Литература − Banđur, V. i N. Potkonjak (1999): Metodologija pedagogije. Beograd: Savez pedagoških društava Jugoslavije. − Cohen, L., Manion, L. i K. Morrison (2004): Metode istraživanja u obrazovanju. Zagreb: „Naklada Slap“. − Kocić, LJ. (1981): Pedagoški eksperiment. Beograd: Prosveta. − Matović, N. (2000): Primena modela u pedagoškim istraživanjima, Nastava i vaspitanje, Vol. 49, br. 4, 606–615. − Ristić, Ž. (2006): O istraživanju, metodu i znanju. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja. − Savićević, D. (2011): Uvod u metodologiju andragogije. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“. − Somekh, B. & C. Lewin (2011): Theory and Methods in social Research. Los Angeles (etc.): SAGE Publications. |