Силабуси
Курс: Развој школе и школског система (докт.)
Предавачидр Емина Хебиб ванредни професор
изборни курс
Број бодова:10.00
Садржај курса:Теоријска настава: Претпоставке и могући облици одвијања реформских процеса у области образовања. Процес развоја школе као институције - елементи и правци одвијања. Промене у функционисању и деловању школе као резултат ширих друштвених промена и/или као резултат индивидуалних иницијатива и покушаја. Реформа школског система - зависност праваца одвијања процеса реформе школског система и остварених ефеката. Ефекти досадашњих процеса реформи школског система у Србији и реформи школских система у европским земљама. Носиоци процеса развоја школе и реформе школског система. Претпоставке активне улоге практичара у процесу развоја школе и реформе школског система. Практична настава: /
Циљ изучавања курса:Упознавање са тенденцијама и правцима развоја школе и школских система; оспособљавање за разумевање природе процеса развоја школе и реформе школског система.
App.preduslovi_za_polaganje:За похађање предметног програма нису предвиђени посебни услови.
Облици наставе:Предавања, групни рад; презентација радова на задате теме; самостални рад студената на претраживању и анализи стручне литературе.
План курса:
1. недеља
предавање - Представљање предметног програма.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Квалитетно образовање за све - изазови реформе образовања у Србији (2004), Београд: Министарство просвете и спорта Републике Србије.
Хебиб, Е. (2013): Како развијати школу, развојни и реформски процеси у области школског образовања, Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета.
Angus, M. (2004): The Rules of School Reform, London: Routledge Falmer. (стр. 30-42)
Cummings, W.K. (2010): How Educational Systems Form and Reform, in: Zajda, J. & Geo-Jaja, M.A. (ed.): The Politics of Education Reforms (19-39), London and New York: Springer.
Dalin, P. (2005): School Development – Theories and Strategies, An International Handbook, London and New York: Continuum. (стр. 65-79; 93-130; 133-135)
Datnow, A. et al. (2006): Integrating Educational Systems for Successful Reform in Diverse Contexst, Cambridge: University Press. (стр. 93-122)
Grauwe, de A. & J. P. Naidoo (2004): School Evaluation for Quality Improvement: Issues and Challenges, in: Grauwe, de A. & J. P. Naidoo (ed.): School Evaluation for Quality Improvement (15-40), Paris: Unesco.
Osborne, S.P. & K. Brown (2005): Managing Change and Innovation in Public Service Organizations, London: Routledge. (стр. 24-45)
Reynolds, D. (2007): School Effectiveness and School Improvement: Links With The International Standards / Accountability Agenda, in: Townsend, T. (ed.): International Handbook of School Effectiveness and Improvement (471-484), Dordrecht: Springer.
Scheerens, J. (2000): Improving School Effectiveness, Paris: UNESCO. (стр. 18-34)
Schlechty, Ph.C. (1997): Inventing Better School, San Francisco: Jossey-Bass. (стр. 134-153)
Zeus, L. (2003): Ideology, Discourse and School Reform, London: Praeger. (стр. 1-19)