Силабуси
Курс: Школска педагогија (осн.) У оквиру предмета: Школска педагогија Предавачидр Емина Хебиб ванредни професор др Вера Спасеновић редовни професор др Зорица Шаљић доцент обавезни курс Број бодова:10.00 Садржај курса:Различите перспективе у тумачењу функције школе. Школа као институција (компоненте структуре и садржаја школе и њихови односи). Развојни и реформски процеси у области школског образовања. Школско обраѕовање - стање и перспектива. Стање и правци раѕвоја савремених школских система.
Циљ изучавања курса:Путем овог студијског предмета студенти се упознају са функцијом и природом школског образовања и оспособљавају за разумевање принципа функционисања и деловања школе и школских система. App.preduslovi_za_polaganje:За похађање предметног програма нису дефинисани посебни услови. Облици наставе:Предавања, вежбе; самостални рад студената на претраживању и анализи стручне литературе. План курса: 1. недеља предавање - Представљање предметног програма.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига I. Београд: Научна књига – Комерц. Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига II. Београд: Научна књига – Комерц. Хебиб, Е. (2009). Школа као систем. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. (2013). Како развијати школу – развојни и реформски процеси у области школског образовања. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Значај разгранате структуре школских активности. Настава и васпитање, Год. 60, Бр. 1, стр. 65 – 80.
Спасеновић, В. (2013). Школски системи из компаративне перспективе. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. (2015). Ефективно управљање школом као претпоставка развоја квалитета школског образовања. У Е. Хебиб, Б. Бодрошки Спариосу и А. Илић Рајковић (ур.), Истраживања и развој квалитета образовања у Србији – стање, изазови и перспективе (стр. 93-104). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. Хебиб, Е., Спасеновић, В. и Шаљић, З. (2017). Функција(е) школе: васпитање и/или образовање. У М. Станчић, А. Тадић и Т. Николић Максић (ур.), Васпитање данас (стр. 10-18). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду и Педагошко друштво Србије. Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Школски систем Србије - стање и правци развоја. Педагогија, 2011, год. 66, бр. 3, 373-383.
Спасеновић, В. и Хебиб, Е. (2014). Програми обавезног образовања у европским земљама: основне одлике и правци промена. У Р. Николић (ур.), Настава и учење: савремени приступи и перспективе (стр. 37-44). Ужице: Учитељски факултет у Ужицу Универзитета у Крагујевцу.
Томић, М., Спасеновић, В. и Хебиб, Е. (2015). Дуални модел средњег стручног образовања – пример Аустрије. Настава и васпитање, год. 64, бр. 1, 131-144. |