Силабуси
Курс: Методика рада школског педагога (осн.)
Предавачидр Емина Хебиб ванредни професор
др Зорица Шаљић доцент
обавезни курс
Број бодова:5.00
Садржај курса:Теоријска настава: Развој педагошко-психолошке службе у школи. Улога школског педагога у програмирању и евалуацији школског рада. Сарадња са ученицима, наставницима, родитељима ученика и локалном средином. Аналитичко-истраживачке активности школског педагога. Рад школског педагога у стручним органима школе. Документовање рада школског педагога. Практичан рад студената у школи (самостално обављање радних активности школског педагога и израда извештаја о обављеном задатку).
Циљ изучавања курса:Стицање знања о улози педагога у школи; оспособљавање за разумевање полазних теоријских основа практичних активности школског педагога; подстицање развоја способности и вештина потребних за практично деловање.
App.preduslovi_za_polaganje:Школска педагогија.
Облици наставе:Предавања, вежбе; практични рад студената у школи.
План курса:
1. недеља
предавање - Представљање предметног програма.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Трнавац, Н. (1996): Педагог у школи, прилог методици рада школског педагога. Београд: Учитељски факултет Универзитета у Београду.
Хавелка, Н. Хебиб, Е. и Бауцал, А. (2003): Оцењивање за развој ученика – приручник за наставнике. Београд: Министарство просвете Републике Србије.
Хебиб, Е. (2011): Сараднички односи у школи, Педагогија, год. 66, бр. 1, стр. 7-17.
Хрњица. С. (2009): Инклузија као педагошки изазов, Школа по мери детета II . Београд: Save The Children, Програм за Србију.
Максић, С. (2007): Даровито дете у школи. Београд: Завод за уџбенике.
Хебиб, Е. (2013). Како развијати школу – развојни и реформски процеси у области школског образовања. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. (стр. 121-138)
Хебиб, Е. (2014). Димензије улоге школског педагога. Настава и васпитање, год. 63, бр. 2, 337-350.
Алтарас Димитријевић, А. и Татић Јаневски, С. (2016). Образовање ученика изузетних способности: научне основе и смернице за шкослку праксу. Београд: Завод за унепређивање образовања и васпитања.
Хебиб, Е. и Матовић, Н. (2012). Истраживачки рад школског педагога. Настава и васпитање, год. 61, бр. 1, 67-83.
Хрњица, С. (ур.) (2004). Школа по мери детета – приручник за рад са ученицима редовне школе ометеним у развоју. Београд: Институт за психологију Филозофског факултета Универзитета у Београду, Save the Children – Канцеларија у Београду.
Ковач Церовић, Т., Визек Видовић, В. и Пауел, С. (2012). Управљање школом и социјална инклузија - Укљученост родитеља: Компаративно истраживање ставова родитеља Југоисточне Европе. Komparativno istraživanje stavova roditelja Jugoistočne Evrope. Љубљана: Педагошки факултет Универзитета у Љубљани и Центар за истраживање образовне политике.
Зуковић, С. (2017). Саветодавни рад у институцијама васпитање и образовања – теоријски и практични аспекти. Нови Сад: Филозофски факултет Универзитета у Новом Саду.