Силабуси
Курс: Породични односи и васпитање (мастер)
Предавачидр Биљана Бодрошки-Спариосу ванредни професор
др Мирјана Сенић Ружић доцент
изборни курс
Број бодова:7.00
Садржај курса:Теоријска настава: Различите теоријске оријентације у проучавању породичних односа и њихове педагошке импликације. Структурално-функционална теорија. Развојна теорија. Симболички интеракционизам. Системска теорија. Теорија афективне везаности. Теорија социјалне размене. Теорија конфликта. Теорија културног и социјалног капитала. Насиље у породици и проблеми васпитања. Превенција злостављања и занемаривања деце. Операционализација варијабли породичничног контекста у међународним истраживањима образовних постигнућа ученика. Практична настава: Дискусије о различитим теоријским оријентацијама у подручју породичног васпитања. Студентска излагања на часу о одређеним проблемима породичних односа и васпитања. Презентација семинарског рада или извештаја о обављеном истраживању о појединим питањима породичног васпитања – самостално или као члан тима.
Циљ изучавања курса:Стицање темељних знања о теоријским приступима у проучавању породичних односа и васпитања. Развој способности препознавања теоријских основа различитих истраживачких поступака. Оспособљавање за планирање и реализацију истраживања.
App.preduslovi_za_polaganje: -
Облици наставе:Предавања, вежбе, семинари, дискусије, групни и индивидуални рад, истраживачки рад, презентације, индивидуалне консултације.
План курса:
1. недеља
предавање - Увод у различите теоријске оријентације у проучавању породичних односа
Увод у различите теоријске оријентације у проучавању породичних односа – педагошки аспект
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Бодрошки Спариосу, Б. (2009), Утицај породичног статуса на образовна постигнућа ученика - различити приступи мерења (112-123), у: Ђ.Комленовић,и др.(ур.), Квалитет и ефикасност наставе,Београд,ИПИ
Chibucos, R. T. Leite, R. W. (2005), Readings in Family Theory, Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage Publications (1-13, 95-97, 137-139, 183-185, 237-239, 279-281).
Михић, И. (2012), Породица као база сигурности у развоју афективне везаности (121-146) у: Т. Стефановић-Станојевић и др. (ур.), Афективна везаност и породични односи: развој и значај, Београд:ЦПП
Sillars, A., Canary, D. J., Tafoya, M. (2004), Communication, Conflict and the Quality of Family Relationships, u: Vangelisti, A. L. (Ed.), Handbook of Family Communication, Mahwah, London, (413-446)
Smith, R. S., (2009), Hamon, R. R., Ingoldsby, B. B., Miller, J. E. (2009), Exploring Family Theories, New York, Oxford: Oyford University Press, (9- 22; 38-49; 64-79, 123-138, 161-174, 201-211)
Vangelisti, A. L. (Ed.), (2004), Handbook of Family Communication, Mahwah, London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers, (1-31, 269-286, 413-446)
White, J. M., Klein, D. M. (2008), Family Theories, Los Angeles, London, New Delhi, Singapore: Sage Publications. (33-204)