Силабуси
Курс: Породична педагогија (осн.)
У оквиру предмета: Породична педагогија
Предавачидр Снежана Медић редовни професор у пензији
др Биљана Бодрошки-Спариосу ванредни професор
др Зорица Милошевић доцент
обавезни курс
Број бодова:5.00
Садржај курса:Теоријска настава: Појам и карактеристике породичног васпитања. Кратак историјски приступ. Васпитање са становишта различитих теоријских оријентација у проучавању породице: васпитање као основна друштвена функција породице; васпитање у породицама различите величине и структуре; васпитање у различитим развојним фазама породице; васпитање као симболичка интеракција чланова породице; васпитање у породичном систему, подсистему и у односу са већим друштвеним системима.Родитељска улога оца и мајке, васпитни стил и поступци родитеља, квалитет интеракција родитељ-дете. Методе и технике истраживања варијабли породичног васпитања као и могући путеви унапређивања породичног васпитања одговарајућим образовањем чланова породице и одређеним мера социјалне политике. Практична настава: Дискусије о различитим питањима теорије и праксе породичног васпитања. Студентска излагања на часу о одређеним проблемима породичног васпитања. Презентација семинарског рада.
Циљ изучавања курса:Стицање основних знања и развој способности критичке анализе у области породичне педагогије. Увођење студената у подручје истраживачког рада. Мотивисање студената да разумеју, евалуирају и експлицирају сопствене васпитне циљеве и породичне вредности.
App.preduslovi_za_polaganje:Нема посебних услова
Облици наставе:Предавања, вежбе, дискусије, индивидуални и тимски рад, презентације радова, индивидуалне консултације.
План курса:
1. недеља
предавање - Уводно предавање
Уводно предавање о кључним појмовима, темама и карактеристикама породичног васпитања
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Бодрошки Спариосу, Б. (2010), Поступци родитеља у васпитању деце и њихов међугенерацијски трансфер, Београд: Филозофски факултет (15-83)
Бодрошки Спариосу, Б. (2007), Сличности и разлике у васпитним поступцима очева и мајки према деци истог пола, (474-479). у: Европске димензије реформе система образовања и васпитања, Нови Сад
Голубовић, З. (1981), Породица као људска заједница, Загреб: Напред
Гордон, Т. (1997), Умеће родитељства, Београд: Креативни центар
Ђорђевић, Б. (1985) Савремена породица и њена васпитна улога, Београд: Институт за педагошка истраживања.
Маринковић Л. (2012), Улога оца у формирању идентитета адолесцената, Нови Сад: Mediterran (9-77).
Медић, С., Матејић-Ђуричић, З. Влаовић-Васиљевић, Д. (1977), Школа за родитеље: Социо-едукативни програм за породицу, Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета.
Михић, И. (2007), Родитељство у породицама са адолесцентом: фактори квалитета: Београд: Задужбина Андрејевић (11-62).
Џејмс, А., Праут, А. (2004), Стратегије и структуре: ка новој перспективи у односу на дечја искуства породичног живота, у: Томановић, С. (пр.), Социологија детињства, Београд: ЗУНС, (361-374)
Општа допунска Литература
Мучибабић, М. (приредио), (2006), Породица – контроверзе и изазови, Београд: Драганић.
Пиорковска-Петровић К. (1990), Дете у непотпуној породици, Београд: Институт за педагошка истраживања.
Тодоровић, Ј. (2005), Васпитни стилови родитеља и самопоштовање адолесцената, Ниш и ДИГП Просвета, (9-41)