Силабуси
Курс: Основи педагошке науке (осн.) У оквиру предмета: Основи педагошке науке Предавачидр Биљана Бодрошки-Спариосу ванредни професор др Мирјана Сенић Ружић доцент др Александар Тадић ванредни професор обавезни курс Број бодова:5.00 Садржај курса:Теоријска настава
Процес настанка, развоја и конституисања педагогије као науке. Различита схватања предмета педагошке науке. Педагогија као интегрална наука о васпитању. Различите концепције научног заснивања педагогије (нормативна, емпиријска, херменеутичка). Методолошке оријентације у педагогији. Систем научних знања и педагошка терминологија. Педагошке "школе" и правци. Систем научних дисциплина у педагогији. Критеријуми класификације и систематизације педагошких дисциплина. Педагогија и друге друштвене науке (однос педагогије и филозофије, педагогије и социологије, педагогије и психологије, педагогије и економије).
Практична настава
Семинари, вежбе и дискусије о питањима односа педагошке теорије и праксе у различитим педагошким концепцијама, проблему вредносне неутралности у педагогији и односа педагогије и других наука.
Циљ изучавања курса:Упознавање студената са педагогијом као науком; сагледавање специфичности педагошког, интегралног проучавања васпитних феномена; припремање студената за изучавање и разумевање педагошких питања на каснијим годинама студија педагогије. App.preduslovi_za_polaganje:- Облици наставе:Предавања, вежбе, семинари, дискусије, групни и индивидуални рад, презентације радова. План курса: 1. недеља предавање - Уводно предавање о конституисњу педагогије као науке Педагогија - од уопштавања искуства до науке
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Брецинка, В. (1990), Наука о васпитању, Педагогија, бр. 2, Београд, (193-215) Диркем, Е. (1981), Васпитање и социологија, Београд: ЗУНС, (33-57). Коцић, Љ. (2004), Проблем дефинисања предмета педагогије и њеног разграничења од других наука, у: Југословенска педагогија друге половине ХХ века, Ужице, Учитељски факултет, (23-38). Клафки, В. (2007), Основе критичко-конструктивистичке педагогије, Педагогија, LXII, 4,(541-549).
Konig, E. i Zedler, P. (2001), Teorije znanosti o odgoju, Zagreb: Educa (11-99, 183-196). Мијаларе, Г. (1989), Увод у едукацијске знаности, Загреб: Школске новине, (17-38). Поткоњак, Н. (1997), Теоријско-методолошки проблеми педагогије, Београд: Просвета, (41-70). Трнавац, Н., Ђорђевић, Ј. (2007), Педагогија, Београд: Научна књига-Комерц (63-95). |