Силабуси
Курс: Методе рада предшколског педагога (осн.)
Предавачидр Лидија Мишкељин доцент
изборни курс
Број бодова:6.00
Садржај курса:Теоријска настава: Покретање и подржавање промена (Предшколски педагог у савременом друштвеном и теоријском контексту предшколског васпитања и образовања, предшколски педагог као актер промене, професија предшколски педагог као друштвена пракса). Промовисање и грађење услова за остваривање права у предшколском васпитању и образовању (Партиципативни односи и партнерство са родитељима, Колаборативна, кооперативна акција између колега и других заинтересованих, ангажовање и умрежавање у локалној заједници); Развијање и вредновање разноврсних програма (Предшколски програм, диверсификовани програми, Развојни план, Годишњи план/извештај). Развијање професионалне праксе (креирање и пројектовање професионалног развоја која највише одговара условима конкретне праксе) Практична настава: Анализа и планирање одређених сегмента рада предшколског педагога (предшколски програм, развојни план, план професионалног развоја), израда есеја, презентације.
Циљ изучавања курса:Разумевање улоге предшколског педагога у савременом друштвеном и теоријском контексту образовања. Развијање професионалне одговорности кроз критички приступ у односу на различите домене будуће професије. Оспособљавање за планирање, развијање и унапређивање праксе.
App.preduslovi_za_polaganje:Одслушани курсеви и положени испити из предмета: Професионалне вештине, Предшколска педагогија, Системи и програми предшколског васпитања, Развијање и евалуација програма.
Облици наставе:предавања са дискусијом, рад у групама, семинарска и практична вежбања, мини истраживања и есеји студената са презентацијом
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Крњаја, Ж., (2010) Процес професионалног развоја из еколошке парадигме, Београд: Андрагошке студије, 2, стр. 149-167
Kлеменовић, Ј. (2010) Образовање и усавршавање предшколских педагога, Бепград: Настава и васпитање, бр 3, стр. 483-495
Крњаја,Ж., Павловић Бренеселовић,Д. (2011) Васпитачи као истраживачи сопствене праксе, Београд: Настава и васпитање, бр. 2, стр. 296-309
Мишкељин, Л. (2008) Вештине руковођења и eтос дечјег вртића, Београд: Педагогија, бр. 3, стр. 436-447
Павловић Бренеселовић, Д.(2010) Од тима до заједнице учења, Педагогија, 2, стр. 236-246
Павловић Бренеселовић, Крњаја, Ж. (2012) Интерактивни систем професионалног развоја, Београд: Андрагошке студије, 2: стр. 145-162
Општа допунска Литература
Приручна литература са других курсева у зависности од проучаване проблематике
Законска и подзаконска регулатива
The Role of the Pedagogista, THE HUNDRED LANGUAGES OF CHILDREN The Reggio Emilia Approach— Advanced Reflections, edited by Edwards,C., Gandini, L., Forman, G., str. 127-137