Силабуси
Курс: Методе рада предшколског педагога (осн.) У оквиру предмета: Методе рада предшколског педагога Предавачидр Лидија Мишкељин доцент изборни курс Број бодова:6.00 Садржај курса:Теоријска настава: Покретање и подржавање промена (Предшколски педагог у савременом друштвеном и теоријском контексту предшколског васпитања и образовања, предшколски педагог као актер промене, професија предшколски педагог као друштвена пракса). Промовисање и грађење услова за остваривање права у предшколском васпитању и образовању (Партиципативни односи и партнерство са родитељима, Колаборативна, кооперативна акција између колега и других заинтересованих, ангажовање и умрежавање у локалној заједници); Развијање и вредновање разноврсних програма (Предшколски програм, диверсификовани програми, Развојни план, Годишњи план/извештај). Развијање професионалне праксе (креирање и пројектовање професионалног развоја која највише одговара условима конкретне праксе)
Практична настава: Анализа и планирање одређених сегмента рада предшколског педагога (предшколски програм, развојни план, план професионалног развоја), израда есеја, презентације. Циљ изучавања курса:Разумевање улоге предшколског педагога у савременом друштвеном и теоријском контексту образовања. Развијање професионалне одговорности кроз критички приступ у односу на различите домене будуће професије. Оспособљавање за планирање, развијање и унапређивање праксе. App.preduslovi_za_polaganje:Одслушани курсеви и положени испити из предмета: Професионалне вештине, Предшколска педагогија, Системи и програми предшколског васпитања, Развијање и евалуација програма. Облици наставе:предавања са дискусијом, рад у групама, семинарска и практична вежбања, мини истраживања и есеји студената са презентацијом
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Крњаја, Ж., (2010) Процес професионалног развоја из еколошке парадигме, Београд: Андрагошке студије, 2, стр. 149-167 Kлеменовић, Ј. (2010) Образовање и усавршавање предшколских педагога, Бепград: Настава и васпитање, бр 3, стр. 483-495 Крњаја,Ж., Павловић Бренеселовић,Д. (2011) Васпитачи као истраживачи сопствене праксе, Београд: Настава и васпитање, бр. 2, стр. 296-309 Мишкељин, Л. (2008) Вештине руковођења и eтос дечјег вртића, Београд: Педагогија, бр. 3, стр. 436-447 Павловић Бренеселовић, Д.(2010) Од тима до заједнице учења, Педагогија, 2, стр. 236-246 Павловић Бренеселовић, Крњаја, Ж. (2012) Интерактивни систем професионалног развоја, Београд: Андрагошке студије, 2: стр. 145-162 Општа допунска Литература Приручна литература са других курсева у зависности од проучаване проблематике Законска и подзаконска регулатива The Role of the Pedagogista, THE HUNDRED LANGUAGES OF CHILDREN The Reggio Emilia Approach— Advanced Reflections, edited by Edwards,C., Gandini, L., Forman, G., str. 127-137 |