Силабуси
Курс: Теоријска и историјска педагошка истраживања (докт.)
Предавачидр Биљана Бодрошки-Спариосу ванредни професор
др Наташа Вујисић-Живковић редовни професор
изборни курс
Број бодова:10.00
Садржај курса:Теоријска настава Значај, предмет и методолошке особености теоријских и историјских педагошких истраживања. Фундаментални проблеми педагошке науке као предмет теоријских истраживања. Теоријско-епистемолошки приступи у теоријским и историјским педагошким истраживањима. Историјска педагошка истраживања у функцији критичке анализе и преиспитивања педагoшке теорије и праксе. Практична настава Планирање и извођење теоријских и историјских педагошких истраживања: специфичности метода и техника исраживања. Израда идејног нацрта теоријског/историјског педагошког истраживања.
Циљ изучавања курса:Да свеобухватно овлада истраживачким приступима у теоријским и историјским педагошким истраживањима, оспособи се за самосталан истраживачки рад у овој области и развије продубљено разумевање развоја педагошке науке и праксе из историјске перспективе.
App.preduslovi_za_polaganje:Не постоји.
Облици наставе:Предавање, дискусија, групни рад, реализација истраживачких задатака.
План курса:
1. недеља
предавање - Упознавање са програмом.
Упознавање са програмом, садржајем и начином рада, литературом, предиспитним обавезама и правима студената, начинима праћења и евалуације постигнућа.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
− Блек, Џ. и Макрејлд, Д. (2007): Изучавање историје, Клио, Београд, стр. 109-203.
− Бранковић, Н. (2004): Основни проблеми посебних педагошких теорија, Педагогија, год. 59, бр. 1, стр. 1-17.
− Volfgang, K. (2007): Duhovno-naučna pedagogija, dostignuća, ograničenja i kritička transformacija, Pedagоgija, god. 62, br. 3, str. 351-361.
− Вујисић Живковић, Н. (2008): Улога педагошке историографије у формирању педагошког знања, Зборник Института за педагошка истраживања, год. 40, бр. 2, стр. 257-273.
− Depepe, M. (2007): Philosophy and History of Education: Time to bridge the gap?, Educational Philosophy and Theory, Vol. 9, No. 1, pp. 28-43.
− Корнетов, Г. Б., Безрогов, В. Г. (ред.) (2001): История педагогики на пороге XXI века: историография, методология, теория: В 2 ч. / Рос. акад. образования, Москва, стр. 65-110; 333-385.
− Age, L. (2011): Grounded Theory Methodology: Positivism, Hermeneutics and Pragmatism, Qualitative Report, Vol. 16, No. 6, pp. 1599-1615.
− Lowe, R. (2002): Do we still need history of education: is it central or peripheral? History of Education, Vol. 31, No. 6, pp. 497-504.
− Aldrich, R. (2006): Lessons from History of Education, Ney York, Routledge, str. 7-48.