Силабуси
Курс: Приступи у образовању наставника (докт.)
Предавачидр Лидија Р. Радуловић ванредни професор
др Наташа Вујисић-Живковић редовни професор
изборни курс
Број бодова:10.00
Садржај курса:Теоријска настава: Различити приступи теорији и пракси иницијалног образовања наставника и њихове теоријско-епистемолошке основе. Критичко преиспитивање и истраживање проблема који дефинишу различите приступе образовању наставника: начин разумевања циљева образовања наставника, избор стратегија, принципа, садржаја и метода образовања наставника. Практична настава: Преглед и приказ литературе о различитим схватањима професије наставник. Преглед и приказ литературе о различитим приступима теорији и пракси и професионалног развоја наставника. Анализа теоријско-епистемолошких основа различитих схватања образовања наставника.Планирање и реализација малог истраживања неког проблема професионалног развоја наставника.
Циљ изучавања курса:Разумевање педагошко-епистемолошких основа актуелних приступа професионалном образовању наставника и оспособљавање за самостално уочавање и истраживање проблема образовања и професионалног развоја наставника.
App.preduslovi_za_polaganje:Не постоји.
Облици наставе:Предавање, дискусија, групни рад, реализација истраживачких задатака.
План курса:
1. недеља
предавање - Упознавање са програмом.
Упознавање са садржајем, начином рада, литературом, предиспитним обавезама и правима студената, начинима праћења и евалуације постигнућа.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Buchberger, F., Campos, B. P., Kallos, D., Stephenson, J (2000): Zelena knjiga o obrazovanju nastavnika u Evropi, Beograd.
Вујисић-Живковић, Н. (2007): „Педагошка истраживања и образовање наставника“, Зборник Института за педагошка истраживања, год. 39, бр. 2, стр. 243-258.
Вујисић-Живковић, Н. (2005): Педагошко образовање учитеља – развијање васпитног концепта, Задужбина Андрејевић, Београд.
Carr, W., Kemimis, S. (1986): Becoming Critical, The Falmer Pres, London and Philadelphia.
Елиот, Џ. (2006): „Професионално образовање наставника и развијање компетенција”, Педагогија (Београд), 4, стр. 431-440.
Пешић, М. (у ред.) (1998): Педагогија у акцији, ИПА, Београд,
Радуловић, Л. (2011): Образовање наставника за рефлексивну праксу, Београд: Филозофски факултет.
Schoon, D. (1987): Educating the Reflective Practitioner, Jossey-Bass Publication, San Francisco.
Zeichner, K., Liston, D. (1996): Reflective Teaching, An Introducvtion, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey.