Силабуси
Курс: Педагошки класици (докт.) У оквиру предмета: Педагошки класици Предавачидр Наташа Вујисић-Живковић редовни професор изборни курс Број бодова:10.00 Садржај курса:Теоријска настава
Проблеми истраживања у општој историји педагогије. Методолошки припступи у области историје педагошких идеја. Kонцепцијe интелектуалног, физичког и радног васпитања Ј. А. Коменског, Џ. Лока, Ж. Ж. Русоа, Ј. Х. Песталоција, Ј. Ф. Хербарта, Г. Кершенштајнера, Џ. Дјуа. Теорије наставе у учења у историјском контексту – принципи, методи, садржаји, положај и улоге ученика и наставника. Педагошка историографија – израда идејног нацрта истраживања из области историје педагошких идеја.
Практична настава
Kонцепцијe моралног, естетског и религијског васпитања Ј. А. Коменског, Џ. Лока, Ж. Ж. Русоа, Ј. Х. Песталоција, Ј. Ф. Хербарта, Г. Кершенштајнера, Џ. Дјуа. Критичка анализа савремене литературе из области историје васпитања. Анализа и интерпретација приступа у истраживању идеја педагошких класика – комениологија, истраживања хербартијанизма, реформска педагогија и др. Педагошка историографија – израда идејног нацрта истраживања из области историје педагошких идеја.
Циљ изучавања курса:Да се студент оспособи за критичку анализу и интерпретацију педагошке теорије и праксе у прошлости, изгради синтетички увид у однос педагошког наслеђа и савремене педагошке теорије и да се оспособи за истраживачки рад у области историје педагогије. App.preduslovi_za_polaganje:Не постоји. Облици наставе:Предавање, дискусија, групни рад, реализација истраживачких задатака, израда семинарског рада. План курса: 1. недеља предавање - Упознавање са програмом. - Упознавање са циљевима, садржајем, литературом, начином рада, активностима, правима и обавезама, начином праћења и евалуације постигнућа.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература − Дјуи, Џ. (1970): Васпитање и демократија, Београд. − Бодрошки Спариосу, Б. (2009): „Хербартова концепција васпитања: значај и актуелност основних поставки“, Педагогија (Београд), год. 64, бр. 1, стр. 5-22. − Вујисић Живковић, Н. (2008): Проблеми истраживања личности у историји педагогије, Педагогија, год. 63, бр. 3, стр. 510-518. − Goodman, J. & Jane, M (2004): History of education – definiing a fild, History of Еducation, Vol. 33, No. 1, p. 1-10. − Кершенштајнер, Г. (1939): Теорија образовања, Геца Кон, Београд. − Јан Амос Коменски 1670–1970, Педагогија (Београд), 1970. − Радулашки, Љ. (2008): „Теорија васпитања Јохана Фридриха Хербарта“, Сабране педагошке студије, ПБФ, Београд, стр. 349–423. − Спевак, З. (2003): Јан Амос Коменски – педагог и утописта, Култура – Бачки Петровац, ФОРС – Нови Сад. − Хуфнагел, Е. (2002): Филозофија педагогике, Деметра, Загреб, стр. 100-117, 27-91. |