Силабуси
Курс: Педагошки класици (докт.)
У оквиру предмета: Педагошки класици
Предавачидр Наташа Вујисић-Живковић редовни професор
изборни курс
Број бодова:10.00
Садржај курса:Теоријска настава Проблеми истраживања у општој историји педагогије. Методолошки припступи у области историје педагошких идеја. Kонцепцијe интелектуалног, физичког и радног васпитања Ј. А. Коменског, Џ. Лока, Ж. Ж. Русоа, Ј. Х. Песталоција, Ј. Ф. Хербарта, Г. Кершенштајнера, Џ. Дјуа. Теорије наставе у учења у историјском контексту – принципи, методи, садржаји, положај и улоге ученика и наставника. Педагошка историографија – израда идејног нацрта истраживања из области историје педагошких идеја. Практична настава Kонцепцијe моралног, естетског и религијског васпитања Ј. А. Коменског, Џ. Лока, Ж. Ж. Русоа, Ј. Х. Песталоција, Ј. Ф. Хербарта, Г. Кершенштајнера, Џ. Дјуа. Критичка анализа савремене литературе из области историје васпитања. Анализа и интерпретација приступа у истраживању идеја педагошких класика – комениологија, истраживања хербартијанизма, реформска педагогија и др. Педагошка историографија – израда идејног нацрта истраживања из области историје педагошких идеја.
Циљ изучавања курса:Да се студент оспособи за критичку анализу и интерпретацију педагошке теорије и праксе у прошлости, изгради синтетички увид у однос педагошког наслеђа и савремене педагошке теорије и да се оспособи за истраживачки рад у области историје педагогије.
App.preduslovi_za_polaganje:Не постоји.
Облици наставе:Предавање, дискусија, групни рад, реализација истраживачких задатака, израда семинарског рада.
План курса:
1. недеља
предавање - Упознавање са програмом.
- Упознавање са циљевима, садржајем, литературом, начином рада, активностима, правима и обавезама, начином праћења и евалуације постигнућа.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
− Дјуи, Џ. (1970): Васпитање и демократија, Београд.
− Бодрошки Спариосу, Б. (2009): „Хербартова концепција васпитања: значај и актуелност основних поставки“, Педагогија (Београд), год. 64, бр. 1, стр. 5-22.
− Вујисић Живковић, Н. (2008): Проблеми истраживања личности у историји педагогије, Педагогија, год. 63, бр. 3, стр. 510-518.
− Goodman, J. & Jane, M (2004): History of education – definiing a fild, History of Еducation, Vol. 33, No. 1, p. 1-10.
− Кершенштајнер, Г. (1939): Теорија образовања, Геца Кон, Београд.
− Јан Амос Коменски 1670–1970, Педагогија (Београд), 1970.
− Радулашки, Љ. (2008): „Теорија васпитања Јохана Фридриха Хербарта“, Сабране педагошке студије, ПБФ, Београд, стр. 349–423.
− Спевак, З. (2003): Јан Амос Коменски – педагог и утописта, Култура – Бачки Петровац, ФОРС – Нови Сад.
− Хуфнагел, Е. (2002): Филозофија педагогике, Деметра, Загреб, стр. 100-117, 27-91.