Силабуси
Курс: Општа историја педагогије (мастер)
У оквиру предмета: Општа историја педагогије
Предавачидр Александра Илић-Рајковић ванредни професор
др Наташа Вујисић-Живковић редовни професор
изборни курс
Број бодова:7.00
Садржај курса:Теоријска настава Предмет, задаци и методолошки проблеми опште историје педагогије. Педагошке идеје и пракса у старом и средњем веку и у доба хуманизма и ренесансе. Развој нововековне педагогије. Основни проблеми педагошке науке кроз историју европске педагошке мисли: развој педагогије као научне дисциплине, однос педагошке теорије и праксе, професионализација и институционализација васпитања и образовања, суштина и циљ васпитања, значај и могућности васпитања, образовање у светлу текстова педагошких класика. Практична настава: Компаративна анализа концепција васпитања кроз историју педагошке мисли. Коришћење електронских база података из опште историје педагогије у истраживању. Делатност међународних удружења историчара педагогије. Анализа референтних часописа из опште историје педагогије.
Циљ изучавања курса:Да се студенти оспособе за проблемски приступ педагошкој теорији и пракси у прошлости, за критичко разумевање педагошких идеја и повезивање историјског педагошког наслеђа са савременом педагошком теоријом и праксом.
App.preduslovi_za_polaganje:Не постоји.
Облици наставе:Предавање, дискусија, групни рад, израда семинарског рада.
План курса:
1. недеља
предавање - Упознавање са програмом, правима и обавезама, начинима паћења и вредновања.
- Упознавање са програмом (циљевима, садржајима, начином рада, литературом), правима и обавезама, начинима паћења и вредновања постигнућа.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
− Дјуи, Џ. (1983): „Моје педагошко Вјерују”, Педагогија (Београд), бр.1, стр. 167-176.
− Вујисић-Живковић, Н. (2004): „Савремена перцепција Кантове педагогије“, Педагогија (Београд), бр. 4, стр.1–15.
− Вујисић-Живковић, Н. (2007): „Васпитање човека: Фребелов пример”, Педагогија (Београд), бр. 4, стр. 667–681.
− Кершенштајнер, Г. (1939): Теорија образовања, Геца Кон, Београд, стр. 21-86.
− Младеновић, Р. В. (2005): „Јохан Хајнрих Песталоци – поводом 130-годишњице од његове смрти“, Педагогија, бр. 1, стр. 122-135.
− Песталоци, Ј. Х. (1964): Како Гертруда учи своју децу, Просвета, Београд, стр. 19-87.
− Пијаже, Ж. Ж. (2008): „Значај Јана Амоса Коменског данас“, Педагогија (Београд), бр. 3, стр. 115–128.
− Рабле, Ф. (2002): Гаргантуа и Пантaгруел, Дерета, Београд, стр. 42-66, 135-161, 229-255.
− Хербарт, Ј. Ф. (1960): „Нацрт педагошких предавања”, у Р. Миловановић, Збирка текстова педагошких класика, Савремена школа, Београд, стр. 333-348.