Силабуси
Курс: Развијање и евалуација програма (осн.)
Предавачидр Живка Крњаја редовни професор
др Лидија Мишкељин доцент
Невена Митранић асистент
изборни курс
Број бодова:5.00
Садржај курса:Теоријска настава Основни појмови и приступи: програм и курикулум; Идеологије образовних програма: димензије идеологије образовног програма; Структура и елементи образовног програма; Врсте и функције образовних програма; Стандардизација и/или контекстуализација образовних програма; Приступи програмирању и организацији васпитно-образовне праксе: програм као нацрт наспрам процеса развијања курикулума; дисциплинарни и интегрисани курикулум. Евалуација образовних програма: функција и врсте евалуације програма. Приступи и стратегије израде програма: образовне реформе и промена курикулума. Кораци у изради образовног програма: од полазишта до евалуације. Функција полазишта и циљева у програму и њихова конкретизација. Практична настава анализе програма; израда образовног програма; израда нацрта веалуације
Циљ изучавања курса:Разумевање различитих приступа у развијању и евалуацији образовних програма; Овладавање методологијом евалуације образовних програма; Оспособљавање за израду различитих врста образовних програма
App.preduslovi_za_polaganje:нема посебних услова
Облици наставе:предавања са дискусијом, радионице, семинарска и практична вежбања, мини истраживања и извештаји студената
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Брунер, Џ. (2000). Култура образовања, Едуkа, Загреб, стр. 57-95
Кинг, Н. (1984). Реконтекстуализација курикулума, стр. 4 (интерни превод)
Крњаја, Ж (2013). Развијање образовних програма: где су педагози, Зборник радова Педагог између теорије и праксе, стр. 85-92.
Крњаја, Ж. Идеологије образовних програма (интерни материјал)
Крњаја, Ж. (2011). Схватање развоја као оријентација предшколског курикулума, Педагогија, год. 66. бр. 4, стр. 541-551
Марјановић, А. (1987). Тематско програмирање: извори, концептуализација, педагошка разрада и примена.Ефекти. Предшколско дете 1-4. стр. 39-55.
Павишић, В. (ур) (2007. Курикулум, Загреб: Школска књига, стр. 15-20; 103-134.
Пешић, М. (1987). Вредновање предшколских васпитних програма, Београд: ЗУНС, стр. 163-180.
Apple, M. (2012). Ideologija i kurikulum.Beograd: Fabrika knjiga, str.95-126
Општа допунска Литература
Gevirc, Š., Krib, A. (2012). Razumevanje obrazovanja. Sociološka perspektiva. Beograd: Fabrika knjiga, str,186-221