Силабуси
Курс: Васпитање игром и уметношћу (докт.) У оквиру предмета: Васпитање игром и уметношћу Предавачидр Живка Крњаја редовни професор изборни курс Број бодова:10.00 Садржај курса:Имагинација и креативност: улога и значај у развоју и васпитању деце раних узраста.
Знање као репрезентовање искуства. Начини репрезентовања искуства: "хиљаду језика детета " (Ређо концепција). Средства игре и уметности - културни артефакти различитих нивоа. Врсте игара и њихов развојни/васпитни потенцијал. Ликовно, музичко, драмско васпитање насупрот "васпитању уметношћу" (интегрисани приступ).
Делатна и дијалошка природа учења - грађења значења и идентитета у потрази за смислом. Дечји вртић као институција модерног друштва: потреба за естетским приступом у форми "семиотичког шегртовања."
Приказ и анализа одабраних примера програма/приступа васпитању деце раног узраста базираних на игри и уметности: Ређо педагогија; "Игровни свет" (Playworld) G. Lindkvist
Практична настава: истраживање на терену Циљ изучавања курса:Приказ, разматрање и анализа савремених приступа/концепција васпитања и образовања деце раних узраста, базираних на игри и уметности(ма) App.preduslovi_za_polaganje:Положен предмет Дечја игра и развијање стваралаштва (основне студије) Облици наставе:Предавања, семинари, пилотска истраживања на терену
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Eisner, E. W., 2002, The Arts and the Creation of Mind, New York & London: Yale Univ. Press Edwards,C., Gandini, L., Forman, G., 1997, The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Approach, Ablex Publ Comp., London, 5-49 Lindqvist, G, 1995, The Aesthetics of Play: A Didactic Study of Play and Culture in Preschools, Uppsala Sudies in Education, Uppsala Марјановић, А., Стваралаштво, игра и васпитање предшколског детета, Предшколско дете, 1979, 1-2, стр. 3-31; Moyles, J. ed., 2006, The Excellence of Play, Open University Press (одабрана поглавља) Ракић, В, 1979, Васпитање игром и уметношћу,Библиотека др В. Ракић, Vygotsky, L.S., 2004, Imagination and Creativity in Childhood, Journal of Russian and East European Psychology, V.42, No., 7-12; 25-31 Wartofsky, M., 1979, Art and Technology: Conflicting Models of Education; Art as Humanizing Praxis, u: Wrtofsky,M.; Models, D. Reidel Publ. Comp.; Boston Wells, G., 2003, Dialogic Inquiry, Cambridge Univ. Press, 135-167 |