Силабуси
Курс: Развој школе и школског система (мастер)
Предавачидр Емина Хебиб ванредни професор
изборни курс
Број бодова:10.00
Садржај курса:Теоријска настава: Претпоставке и могући облици одвијања реформских процеса у области образовања. Процес развоја школе као институције - елементи и правци одвијања. Промене у функционисању и деловању школе као резултат ширих друштвених промена и/или као резултат индивидуалних иницијатива и покушаја. Реформа школског система - зависност праваца одвијања процеса реформе школског система и остварених ефеката. Ефекти досадашњих процеса реформи школског система у Србији и реформи школских система у европским земљама. Носиоци процеса развоја школе и реформе школског система. Претпоставке активне улоге практичара у процесу развоја школе и реформе школског система. Практична настава: /
Циљ изучавања курса:Упознавање са тенденцијама и правцима развоја школе и школских система; оспособљавање за разумевање природе процеса развоја школе и реформе школског система.
App.preduslovi_za_polaganje:За похађање предметног програма нису предвиђени посебни услови.
Облици наставе:Предавања, групни рад; презентација радова на задате теме; самостални рад студената на претраживању и анализи стручне литературе.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Квалитетно образовање за све - изазови реформе образовања у Србији (2004), Београд: Министарство просвете и спорта Републике Србије.
Десет година реформи образовања у европским земљама (2001), Београд: Министарство просвете и спорта.
Пешић, М. и сар. (1997): Педагогија у акцији – методолошки приручник, Београд: Институт за педагогију и андрагогију.
Senge, M. P. (2003): Peta disciplina (principi i praksa učeće organizacije), Zagreb: Mozaik knjiga.
Stoll, L. i Fink, D. (2000): Mijenjajmo naše škole (Kako unaprijediti djelotvornost i kvalitet škola), Zagreb: Educa.
Educational Systems od Balkan Countries: issues and trends (2000), Thessaloniki: Balkan Society for Pedagogy and Education.
The Education Systems of Europe (2007), Berlin: Springer.