Силабуси
Курс: Приступи у образовању наставника (докт.) У оквиру предмета: Приступи у образовању наставника Предавачидр Лидија Р. Радуловић ванредни професор др Наташа Вујисић-Живковић редовни професор изборни курс Број бодова:10.00 Садржај курса:Различити приступи и актуелна трагања у теорији и пракси иницијалног образовања и професионалног развоја наставника (образовање академског типа, обука као стицање вештина, еклектичко повезивање теоријског образовања и практичне обуке, образовање за истраживачку и рефлексивну праксу), као и њихове епистемолошке основе, представљају се кроз уочавање, критичко преиспитивање и истраживање проблема који их дефинишу, а односе се на: 1. начин разумевања циљева образовања наставника (одлике и улоге наставника; врсте знања потребне наставнику: знања о, вештине, компетенције; васпитни концепт наставника, професионални идентитет); 2. избор стратегија, принципа, садржаја и метода образовања наставника (однос предметно-академског и педагошко-психолошког, теоријског и практичног, искуственог и истраживачког образовања наставника).
Практична настава: Планирање и реализација истраживања проблема у образовању наставника, презентација резултата и предлоге за промену праксе.
Циљ изучавања курса:Разумевање педагошко-епистемолошких основа актуелних приступа професионалном образовању наставника и оспособљавање за самостално уочавање и истраживање проблема образовања и професионалног развоја наставника. App.preduslovi_za_polaganje:/ Облици наставе:Kритичко читање и анализа литературе, вођена дискусија, планирање, израда и презентација истраживачког рада. План курса: 1. недеља предавање - Уводни час Упознавање са програмом, литературом, предиспитним, испитним обавезама и начином рада.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Buchberger, F., Campos, B. P., Kallos, D., Stephenson, J.: Зелена књига о образовању наставника у Европи, Београд, 2000. Вујисић-Живковић, Н: Педагошко образовање наставника, Београд, 2005. Елиот, Џ.: Професионално образовање наставника и развијање компетенција, Педагогија, Београд, 4/2006 Zeichner, K., Liston, D.: Reflective Teaching, New Jersey, 1996. Korthagen, F.A.J.: Linking practice and Theory, London, 2001. Рајовић, В., Радуловић, Л.: Идеје за нови приступ образовању наставника, Настава и васпитање, Београд, 4/2000. Радуловић, Л.: Истраживање и развијање образовања наставника за рефлексивну праксу, ПЕДАГОГИЈА, Београд, 4/2007 Smyth, J., ed., Critical Discourses on Teacher Development, London, 1995 Schön, D., Educating the Reflective Practitioner, San Francisco, 1987 |