Силабуси
Курс: Управљање у образовању (осн.)
У оквиру предмета: Управљање у образовању
Предавачидр Емина Хебиб ванредни професор
изборни курс
Број бодова:6.00
Садржај курса:Теоријска настава: Управљање и руковођење у образовању, просветна политика и школско законодавство: појмовна одређења. Елементи система управљања у образовању, нивои и врсте управљања у образовању. Детерминанте развоја просветне политике. Изградња и имплеменатација просветне политике, показатељи развијене образовне политике. Носиоци процеса стратешког планирања и управљања у образовању. Структура и функција државних органа задужених за образовање. Основне функције, стратегије и стилови руковођења образовним институцијама. Изградња капацитета за управљање и руковођење у образовању. Компетенције руководилаца у образовању. Процедуре, начини и учесници процеса доношења законских и програмских докумената у области образовања. Садржај и структура законских и програмсих докумената у области образовања. Практична настава: обављање увида у праксу рада и функционисања различитих институција и органа у систему управљања у области образовања.
Циљ изучавања курса:Стицање знања о функцији и детерминантама процеса и система управљања и руковођења у образовању и оспособљавање за разумевање важности процеса изградње и имплементације просветне политике.
App.preduslovi_za_polaganje:За похађање предметног програма нису предвиђени посебни услови.
Облици наставе:Предавања, групни рад; практични рад студената у институцијама и органима управљања у образовању.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Деспотовић, М. (1991): Радна средина и образовање, Београд: Институт за педагогију и андрагогију.
Хавелка, Н. (1996): Психологија међуљудских односа у образовању, Београд: Центар за усавршавање руководилаца у образовању.
Квалитетно образовање за све - изазови реформе образовања у Србији (2004), Београд: Министарство просвете и спорта.
Легранд, Л. (1993): Образовне политике, Загреб: Едуца.
Educational Policy Analysis (2003), Paris: OECD.
Education at a Glance: OECD Indicators (2004), Paris: OECD.