Силабуси
Курс: Методика рада школског педагога (осн.)
Предавачидр Емина Хебиб ванредни професор
др Зорица Шаљић доцент
обавезни курс
Број бодова:5.00
Садржај курса:Теоријска настава: Развој педагошко-психолошке службе у школи. Улога школског педагога у програмирању и евалуацији школског рада. Педагошко-инструктивни рад педагога и сарадња са наставницима. Сарадња школског педагога са ученицима. Сарадња школског педагога са родитељима ученика и локалном средином. Аналитичко-истраживачки рад школског педагога. Рад школског педагога у управним и стручним органима школе. Врста и садржај документације о школском раду и раду школског педагога. Практична настава: Практичан рад студената у школи (самостално обављање радних активности школског педагога и израда извештаја о обављеном задатку).
Циљ изучавања курса:Стицање знања о улози педагога у школи; оспособљавање за разумевање полазних теоријских основа практичних активности школског педагога; подстицање развоја одговарајућих способности и вештина потребних за практично деловање.
App.preduslovi_za_polaganje:Школска педагогија.
Облици наставе:Предавања, групни рад; практични рад студената у школи.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Трнавац, Н. (1996): Педагог у школи, прилог методици рада школског педагога. Београд: Учитељски факултет.
Хебиб, Е. (1995): Улога педагога у вредновању рада наставника. Београд: Институт за педагогију и андрагогију.
Хавелка, Н. Хебиб, Е. и Бауцал, А. (2003): Оцењивање за развој ученика – приручник за наставнике. Београд: Министарство просвете Републике Србије.
Хрњица, С. (1991): Ометено дете, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Мандић, П. (1988): Изабрана дела II. Осијек: Педагошки факултет.
Максић, С. (1993): Како препознати даровитог ученика, Београд: Институт за педагошка истраживања .
Малић, Ј. (1973): Разредник у основној школи, Загреб: Школска књига.
Пешић, М. и сар. (1997): Самоевалуација практичара, Педагогија у акцији – методолошки приручник (143-164). Београд: Институт за педагогију и андрагогију.