Силабуси
Курс: Школска педагогија (осн.) У оквиру предмета: Школска педагогија Предавачидр Емина Хебиб ванредни професор др Вера Спасеновић редовни професор др Зорица Шаљић доцент обавезни курс Број бодова:10.00 Садржај курса:Теоријска настава: Школска педагогија као научна дисциплина и студијски предмет (предмет проучавања Школске педагогије, појмовни апарат Школске педагогије, методолошки приступи у проучавању школе и школског система). Одлике процеса институционализације васпитања и образовања и правци развоја институционалног васпитања и образовања. Функција и задаци школе - различите концепције институционалног васпитања и образовања. Детерминанте деловања и функционисања школе. Школа као систем - садржајно-структуралне компоненте школе и њихови односи. Структура васпитно-образовних активности школе
Практична настава: Истраживачко-практични рад студената у школи са циљем стицања увида у поједине компоненте и начине функционисања и деловања наше основне школе и израда извештаја о обављеном истраживачко-практичном раду у школи који се презентује на часу.
Циљ изучавања курса:Упознавање са одликама, правцима развоја и перспективама институционалног васпитања и образовања и оспособљавање за разумевање сложености садржаја и структуре школске институције и принципа функционисања и деловања школе и школског система. App.preduslovi_za_polaganje:За похађање предметног програма нису дефинисани посебни услови. Облици наставе:Предавања, вежбе (групни рад); самостални рад студената на претраживању и анализи стручне литературе и других извора података. План курса: 1. недеља предавање - Уводни час Упознавање са предметним програмом.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига I, Београд: Научна књига – Комерц. Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига II, Београд: Научна књига – Комерц. Хебиб, Е. (2009). Школа као систем. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. Хебиб, Е. (2013). Како развијати школу – развојни и реформски процеси у области школског образовања. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Значај разгранате структуре школских активности. Настава и васпитање, Год. 60, Бр. 1, 65-80. Спасеновић, В. (2013). Школски системи из компаративне перспективе. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. Трнавац, Н. (1992). Мале сеоске школе. Београд и Горњи Милановац: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Дечје новине. Трнавац, Н. (2004). Азбучник и типологија школских институција. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и ИЦ "Доситеј". |