Силабуси
Курс: Школска педагогија (осн.)
У оквиру предмета: Школска педагогија
Предавачидр Емина Хебиб ванредни професор
др Вера Спасеновић редовни професор
др Зорица Шаљић доцент
обавезни курс
Број бодова:10.00
Садржај курса:Теоријска настава: Школска педагогија као научна дисциплина и студијски предмет (предмет проучавања Школске педагогије, појмовни апарат Школске педагогије, методолошки приступи у проучавању школе и школског система). Одлике процеса институционализације васпитања и образовања и правци развоја институционалног васпитања и образовања. Функција и задаци школе - различите концепције институционалног васпитања и образовања. Детерминанте деловања и функционисања школе. Школа као систем - садржајно-структуралне компоненте школе и њихови односи. Структура васпитно-образовних активности школе Практична настава: Истраживачко-практични рад студената у школи са циљем стицања увида у поједине компоненте и начине функционисања и деловања наше основне школе и израда извештаја о обављеном истраживачко-практичном раду у школи који се презентује на часу.
Циљ изучавања курса:Упознавање са одликама, правцима развоја и перспективама институционалног васпитања и образовања и оспособљавање за разумевање сложености садржаја и структуре школске институције и принципа функционисања и деловања школе и школског система.
App.preduslovi_za_polaganje:За похађање предметног програма нису дефинисани посебни услови.
Облици наставе:Предавања, вежбе (групни рад); самостални рад студената на претраживању и анализи стручне литературе и других извора података.
План курса:
1. недеља
предавање - Уводни час
Упознавање са предметним програмом.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига I, Београд: Научна књига – Комерц.
Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига II, Београд: Научна књига – Комерц.
Хебиб, Е. (2009). Школа као систем. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. (2013). Како развијати школу – развојни и реформски процеси у области школског образовања. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Значај разгранате структуре школских активности. Настава и васпитање, Год. 60, Бр. 1, 65-80.
Спасеновић, В. (2013). Школски системи из компаративне перспективе. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Трнавац, Н. (1992). Мале сеоске школе. Београд и Горњи Милановац: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Дечје новине.
Трнавац, Н. (2004). Азбучник и типологија школских институција. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и ИЦ "Доситеј".