Силабуси
Курс: Индивидуалне и социјалне концепције васпитања (докт.)
Предавачидр Биљана Бодрошки-Спариосу ванредни професор
др Александар Тадић ванредни професор
изборни курс
Број бодова:10.00
Садржај курса:Теоријско-епистемолошке основе индивидуалне и социјалне концепције васпитања. Индивидуалне и социјалне концепције васпитања у противставу према хербартовској педагогији. Ж.Ж. Русо - родоначелник индивидуалне концепције васпитања. Толстојева теорија слободног васпитања. Педоцентризам у педагошкој концепцији Е. Кеј. Педолошка схватања о васпитању. Функционална педагогија Е. Клапареда. Активност детета у педагошкој концепцији А. Феријера. Социјална концепција васпитања П. Наторпа. Државно-грађанско васпитање Г. Кершенштајнера. Диркемова социјална концепција васпитања. Културна педагогија и превазилажење супротности индивидуалне и социјалне концепције васпитања. Педагогија Џ. Дјуја као покушај превладавања једностраности индивидуалне и социјалне концепције васпитања. Упоредни преглед схватања индивидуалне и социјалне педагогије о битним питањима васпитања.
Циљ изучавања курса:Разумевање суштинских поставки и проблема индивидуалних и социјалних концепција васпитања; критичко сагледавање и преиспитивање њихових теоријско-методолошких основа; оспособљавање за самосталну истраживачку делатност у овој области.
App.preduslovi_za_polaganje: -
Облици наставе:Предавања, студијски истраживачки рад, групни и индивидуални рад, дискусије, презентације радова, менторски рад.
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Блонский, П. П. (1979), Изабранные педагогические и психологические сочинения, Москва: Педагогика
Кеј, Е. (2001), Столеће детета, Загреб: Едука
Коцић, Љ. (2002), Школа по мери Едуарда Клапареда, Београд, Зборник Института за педагошка истраживања, бр. 34, 141-155.
Natorp, P. (1974), Sozalpadagogic, Padeboen: Ferdinand Schoning
Rohrs, H. (2000), Georg Kerschensteiner, UNESCO, International Bureau of Education
Толстой, Л.Н. (1948), Педагогические сочинения, Москва - Ленинград: Академия педагогических наук.
Filloux, J. (2001), Emile Durkheim, UNESCO, International Bureau Of Education
Hameline, D. (2000), Adolphe Ferriere, UNESCO, International Bureau of Education.
Westerbrook, R. (1999), John Dewey, UNESCO: International Bureau of Education