предмет: Национална историја педагогије
обавезни предмет
Број бодова: 6.00
Садржај предмета:*Писменост и образовање у средњевековној Србији и образовање у доба турске власти
* Школство као средство очувања српског националног идентитета у Хабсбуршкој монархији у XVIII веку: оснивање школа, уџбеници, учитељи и образовање учитеља, борба за ћирилицу
*Развој школа и педагошке мисли у Србији од Првог српског устанка до 1918. године
*Систем школа и педагошка мисао у Југославији између два рата (1918-1941)
Циљ изучавања предмета:~ Продубљивање знања студената о:
- школству и васпитању у Србији од средњег века до данас
- развоју мисли о васпитању у Србији и идеја представника разних педагошких праваца у Србији XIX и XX века
~ Оспособљавање студената за аналитичко-синтетички и критички приступ педагошкој теорији и пракси у Србији у прошлости - њиховом развоју, институционализацији и променама;
Облици наставе:предавања, дискусије, рад у малим групама, истраживања, индивидуалне консултације
Обавезе студената:редовно похађање наставе, читање литературе, активно учешће на часовима (припрема и излагање на часу, учешће у дискусији), колоквијум, истраживачки рад.