Силабуси
Курс: Акциона истраживања (докт.)
У оквиру предмета: Акциона истраживања
Предавачидр Лидија Мишкељин доцент
изборни курс
Број бодова:10.00
Садржај курса:Порекло и базичне карактеристике акционог истраживања: пракса као предмет акционог истраживања: однос теорије и праксе, делања и сазнања: разлике у односу на друге приступе у педагошким истраживањима. Метод акционог истраживања: спирала циклуса планирања-акције-посматрања-евалуације. Врсте рефлексије, самоевалуација и професионална критика. Типови акционог истраживања и њихови епистемолошки оквири: улога истраживача/фацилитатора. Акционо истраживање као начин развијања курикулума, трансформације образовних институција у заједнице које уче и професионалног развоја практичара у правцу заједнице рефлексивних практичара. Практична настава: истраживање на терену
Циљ изучавања курса:Увођење студената у специфичне карактеристике, принципе и процедуре акционог истраживања на практично-техничком и методолошко-епистемолошком плану.
App.preduslovi_za_polaganje:Студент треба да има сопствену образовну праксу или могућност да обави почетне кораке истраживања у конкретној образовној пракси (вртићу, школи и сл.)
Облици наставе:Семинари, тематске дискусије, планирање и извођење првих корака акционог истраживања на терену,менторски рад,предаваља
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Atweh, B., Kemmis, S., Weeks., P., 1998, Action Research in Practice, London, Routledge
Carr, W., Kemmis, S., 1986, Becoming Critical
Elliott, J., 1985, "Facilitating action research in schools: Some dilemmas", u: R. Burges, ed: Field Methods in the Study od Education, London, The Falmer Press
Elliott, J., 1991, Action Research for Educational Change, Buckingham, Open University Press ((43-90);
Elliott, J., 1998, The Curriculum Experiment, Buckingham, Open University Press. (178 -190);
Kemmis, S, & McTaggart, R., 1988, The Action Research Planner, Geelong, Victoria, Deakin University Press
Пешић, М., 1989, "Програмирање васпитно-образовног рада по областима: једно акционо истраживање", Предшколско дете, вол. 19, бр. 2
Пешић, М., 1998, "Алтернативне епистемологије педагошких истраживања" и "Акционо истраживање и критичка теорија васпитања", у: Пешић и сар., Педагогија у акцији, Београд, ИПА