предмет: Општа педагогија
Предавачи:
др Радован Антонијевић редовни професор
др Мирјана Сенић Ружић доцент
др Наташа Николић ванредни професор
др Александар Тадић ванредни професор
обавезни предмет
Број бодова: 5.00
Начин полагања:писмени и усмени
Садржај предмета:Улога и значај васпитања у развоју појединца и друштва.
Васпитање и рад. Васпитање и култура. Природа, суштина и основне карактеристике васпитања. Различите теорије и схватања о васпитању.
Основни педагошки појмови и њихов међусобни однос.
Процес настанка, развоја и конституисања педагогије као науке. Савремена схватања педагогије. Педагошки правци и школе. Научни статус и карактер педагогије. Систем педагошких дисциплина.
Педагогија и друге науке.
Чиниоци развоја личности. Теорије и схватања о чиниоцима развоја личности. Нативистичка схватања, емпиристичка концепција, теорија конвергенције.
Природа и карактер циља васпитања. Детерминанте циља васпитања. Различите теорије и схватања о циљу васпитања. Конкретизација циља васпитања.
Структура система васпитања. Детерминанте система васпитања. Принципи организовања система васпитања. Однос институционализованог и ванинституционализованог васпитања.
Основна питања васпитања целовите личности.
Појам и основне карактеристике интелектуалног васпитања. Теорије интелектуалног развоја и васпитања. Учење у интелектуалном васпитању. Васпитање мишљења ученика.
Појам и основне карактеристике естетског васпитања. Уметност, креативност, стваралаштво и естетско васпитање. Теорије естетског васпитања. Школа и естетско васпитање.
Појам и основне карактеристике физичког васпитања. Могућност деловања на физички развој. Узраст, физички развој и физичко васпитање.
Основи методике васпитања. Општи принципи, методе и средства васпитања.
Закључна разматрања. Евалуација наставе.
Циљ изучавања предмета:Упознавање студената са педагогијом као науком и научним системом као и са основним педагошким појмовима и феноменима.
Облици наставе:Предавања, вежбе, семинари, групни рад, индивидуалне косултације и дискусије.
Обавезе студената:Похађање предавања, активно учешће на часовима вежбања, два колоквијума.