Курс: Студије урбане културе Кине У оквиру предмета: Студије урбане културе Кине Предавачи др Весна Вучинић-Нешковић, редовни професор изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Предмет има два основна садржаја, и то: (1) упознавање са кључним темама урбане културе и друштва Кине, и (2) примену компаративног приступа приликом поређења урбане културе и друштва Кине, Србије и других земаља широм света. Циљ изучавања курса: Предмет има четири циља, и то (1) увођење студената у главне проблеме којима се баве Урбане студије Кине, (2) примена антрополошког и мултидисциплинарног приступа у разумевању урбаног друштва и културе Кине, (3) развијање зрелог научног размишљања и интелектуалне дискусије, базиране на упоредној анализи „урбанитета“ у Кини, Србији, и другим земљама света, као и (4) подстицање на самостално истраживање. App.preduslovi_za_polaganje: -изборни предмет - познавање енглеског јеѕика Облици наставе:
предавања, презентовање литературе, дискусије на часу, менторски и самосталан рад
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Cheng, Hau Ling ‘Helen’. 2005. ‘Naked’ Bodies: Experimenting with Intimate Relations among Migrant Workers in South China. International Journal of Cultural Studies 8.3: 307-328. Huang, Philip, C. C. 2011. The Modern Chinese Family: In Light of Economic and Legal History. Modern China 37.5: 459-497.
Hung, Wu. 1991. Tiananmen Square: A Political History of Monuments. Representations 35. Special Issue: Monumental Histories: 84-117. Kang, Xiaofei. 2009. Two Temples, Three Religions, and a Tourist Attraction: Contesting Sacred Space on China’s Ethnic Frontier. Modern China 35.3: 227-255.
McFadden, Danny. 2016. One Belt One Road: The New Silk Road. https://www.researchgate.net/publication/307861824_One_Belt_One_Road-_The_New_Silk_Road Sofield, Trevor and Fung Mei Sarah Li. 1998. Tourism Development and Cultural Policies in China. Annals of Tourism Research 25.2: 362-292. Vucinic, V. 1993. Ideology and Pragmatism in China’s Urban Land Reform during the 1980s. In Urban Anthropology in China. Greg Guldin and Aidan Southall (eds) 216-243. E. J. Brill, Leiden and New York. Walton, Linda. 2018. The “Spirit” of Confucian Education in Contemporary China: Songyang Academy and Zhengzhou University. Modern China 44.3: 313-342. Zhan, Shaohua. What Determines Migrant Workers’ Life Chances in Contemporary China? Hukou, Social Exclusion, and the Market. Modern China 37.3: 243-285. Zhou, Weilin. China’s Urbanisation: A Study of Its Evolution. China Report 40.4. Нешковић, Марта. 2017. Однос државе и будистичке заједнице у савременој Кини. Eтноантрополошки проблеми 12.3: 905-933. Општа допунска Литература Vučinić-Nešković, V. 2010. Organization of Time in the Chinese Countryside: Labor, Rhythms and Gender in the Later Maoist Period (1958-1978). Etnoantropološki problemi 2.5: 205-236. Вучинић-Нешковић, Весна. 2009. Нека опажања о културним опречностима у савременој Кини: Кунминг и Пекинг двадесет година касније. Етноантрополошки проблеми 3.4: 162-195. Митровић, Драгана. 2008. Кинеско економско чудо: прва декада реформи. Институт за политичке студије, Београд. |