Курс: Социологија образовања (докт.) (докт.)
Предавачи

др Исидора Јарић, редовни професор

изборни курс
Број бодова: 10.00
Садржај курса: Курс се састоји из општег дела унутар кога ће бити проучавани неки од најистакнутијих савремених аутора који се баве темама из социологије образовања, и из другог, флексибилног дела, који ће се мењати сваке три године, а у оквиру кога ће студенти бити у прилици да се детаљније баве одређеним истраживачким проблемима који заокупљају пажњу теоретичарки и теоретичара образовања. У првом трогодишњем циклусу то ће бити теме везане за истраживања високог образовања.
Циљ изучавања курса: Разумевање процеса и феномена унутар социјалног поља образовања кроз социолошку перспективу.
App.preduslovi_za_polaganje: Курс је доступан студентима који су на основним студијама одслушали курс Увод у социологију образовања и активно се служе енглеским језиком.
Облици наставе: Један семестар, 15X2 часа предавања, 15X2 часа вежби
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
20. Enders Jurgen. (2001): ‘Between State Control and Academic Capitalism: A Comparative Perspective on Academic Staff in Europe’, u J. Enders (red.): Academic Staff in Europe. Changing Contexts and Conditions, London: Greenwood Press, str. 1-23.
Apple Мајкл, Ideologija i kurikulum, Beograd: Fabrika knjiga.
Becher, T. 1994. The Significance of Disciplinary Differences. Studies in Higher Education, Vol. 19, 151 - 161
Bourdieu, P. 1984. Homo Academicus. Paris: Minuit
Clark, B. 1983. The higher education system: academic organisation in cross-national perspective. Berkeley: University of California Press
Corbett, A. 2005. Universities and the Europe of Knowledge. London: Palgrave Macmillan.
Giroux Henry A. (2007): The University in Chains: Confronting the Military-Industrial-Academic Complex, Paradigm Publishers, Boulder, London.
Trow M. (1974). “Problems in the Transition from Elite to Mass Higher Education”. U Policies for Higher Education. Paris: OECD (pp 51-101
Trow M. (2000). “From Mass Higher Education to Universal Access: The American Adventage”. University of California, Berkeley
Trow M. (2005). “Reflections on the Transition from Elite to Mass to Universal Access: Forms and Phases of Higher Education in Modern Societies since WWII”. Institute of Governmental Studies, University of California, Berkeley, Berkeley