Курс: Глобализација културе (осн.) У оквиру предмета: Глобализација културе Предавачи др Владимир Вулетић, редовни професор др Стефан Јанковић, доцент изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: дефинисање и разграничење основних појмова
глобализација и култура - ривалски концепти
глобализација и медији
интернет галаксија
музичка индустрија и глобализација
глобализација и глобална спортска такмичења
глобализација и савремени идентитети
глобализација и оживљавање националних и религијских идентитета
глобализација и сукоб цивилизација
глобализација и култура/идеологија конзумеризма
глобализација и животни стилови
глобализација и постмодерни интелектуални заокрет
трагање за смислом у доба глобализације
Циљ изучавања курса: упознавање са различитим схватањем: утицаја глобализације на националне културе; променом улоге и значаја комуникације и медија; односа глобализације и културних идентитета; промена животних стилова и вредносних образаца. App.preduslovi_za_polaganje: похађање курса Социологија глобализације Облици наставе:
предавања са дискусијама; индивидуалне и групне консултације; писање есеја и семинарских радова
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Leichner, Frank & Boli John. 2002. The Globalization - reader. Blackwell Publishing. pp. 283-368 Ападурај, Арџун. 2008. Страх од малих бројева. Београд, 20.век Ападурај, Арџун. 2011. Култура и глобализација. Београд. 20.век Бауман, Зигмунт. 2010. Флуидни живот. Нови Сад, Медитеран Вулетић, Владимир. 2006. Глобализација - актуелне дебате. Зрењанин Ериксен, Томас Хилан. 2003. Тиранија тренутка. Београд, 20.век Кастелс, Мануел. 2002. Моћ идентитета. Загреб, Голден маркетинг Лечнер, Френк & Боли, Џон. 2006. Култура света. Београд. Клио Сенет, Ричард. 2007. Култура новог капитализма. Београд, Архипелаг Турен, Ален. 2011. Нова парадигма за боље разумевање савремног друштва. Београд. Сл. Гласник Харисон, Лоренс и Хантингтон, Самјуел. Култруа је важна - како вредности уобличавају људски живот. Београд, Плато Херман, Едвард & Мекчесни Роберт. 2004. Глобални медији. Београд. Клио |