Силабуси

Курс: Социо-афективни развој
У оквиру предмета: Социо-афективни развој
Предавачи

др Ксенија Крстић, ванредни професор

изборни курс
Број бодова: 6.00
Садржај курса: Студенти ће уместо посебног предмета «Социо-афективни развој» похађати наставу из два предмета на Образовном смеру: «Морални развој» и «Афективни развој» у смањеном обиму и према програмима рада по недељама.
Циљ изучавања курса: - усвајање знања о социјалном и афективном развоју - разумевање односа између етике и психологије (чињеничког и вредносног) - развијање осетљивости за разликовање индоктринације од васпитања - подстицање развоја осетљивости за емоције и емоционална стања деце и младих - развијање способности за уважавање формалних аспеката морала
App.preduslovi_za_polaganje: 1) Развојна психологија 2) Психологија личности 3) Психологија учења 4) Основи педагошке психологије
Облици наставе: предавања вежбе (дискусије, филмске презентације, конструкције прича)самостални радови
Обавезе студената: - похађање наставе (предавања и вежбе)........... 72 часова - самостални радови................................. 9 ~ - спремање испита................................ 99 ~ - у к у п н о ................................... 180 ~
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Структура завршне оцене: - самостални радови 9 поена - колоквијуми 31 ~ - завршни испит 60 ~
План курса:
1. недеља
предавање - Етика и мета етика. Афективна везаност
Етика и мета етика. Афективна везаност
1. недеља
вежбе - Врховно морално мерило
Врховно морално мерило
2. недеља
предавање - Психоанализа моралног развоја
Психоанализа моралног развоја. Болбијева теорија афективног везивања
2. недеља
вежбе - Афективна везаност и примарна социјалност
Афективна везаност и примарна социјалност
3. недеља
предавање - Унутрашњи радни модели
Теорија социјалног учења. Унутрашњи радни модели.
3. недеља
вежбе - Дилема «Хајнц» (Л. Колберг)
Дилема «Хајнц» (Л. Колберг)
4. недеља
предавање - Пијажеова теорија: објективна и субјективна одговорност
Пијажеова теорија: објективна и субјективна одговорност. Индивидуалне разлике у везаности.
4. недеља
вежбе - Дилема «Хајнц»: правнички приступ
Дилема «Хајнц»: правнички приступ
5. недеља
предавање - Колбергова теорија
Колбергова теорија. Везивање код одраслих
5. недеља
вежбе - Типови везаности
Типови везаности
6. недеља
предавање - Туриелова теорија
Туриелова теорија. Појам емоције. Историја истраживања дечјих емоција
6. недеља
вежбе - Објект. одговорност: конструкција прича
Објект. одговорност: конструкција прича
7. недеља
предавање - Просоцијално морално мишљење
Просоцијално морално мишљење. Рани развој емоција.
7. недеља
вежбе - Колоквијум
8. недеља
предавање - Моралне емоције
Моралне емоције. Емоционална зараза, социјално очитавање емоција. Свест о референтности и субјективности емоција
8. недеља
вежбе - Објективна одговорност
9. недеља
предавање - Морално васпитање
Морално васпитање. Развој емоционалнохг језика и емоционалне контроле
9. недеља
вежбе - Теорија соц. учења: ефикасност и моралност казне и награде
10. недеља
предавање - Морално васпитање и индоктринација
Морално васпитање и индоктринација. Самосвесне емоције
10. недеља
вежбе - Школска правила у очима ученика
Теренско испитивање
11. недеља
предавање - Школа као агенс моралне социјализације
Школа као агенс моралне социјализације
11. недеља
вежбе - Култура и изражавање емоција
Дискусија
12. недеља
предавање - Селф и развој селфа
Селф и развој селфа. Самоцењење и самопоштовање
12. недеља
вежбе - Дечје самоцењење и самопоштовање
Теренско испитивање
13. недеља
предавање - Одлагање задовољења
Одлагање задовољења
13. недеља
вежбе - Појам зла
Дискусија
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Иста као за предмете "Морални развој" и "Афективни развој" Образовног смера, само у смањеном обиму