Силабуси
Курс: Социо-афективни развој У оквиру предмета: Социо-афективни развој Предавачи др Ксенија Крстић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: Студенти ће уместо посебног предмета «Социо-афективни развој» похађати наставу из два предмета на Образовном смеру: «Морални развој» и «Афективни развој» у смањеном обиму и према програмима рада по недељама. Циљ изучавања курса: - усвајање знања о социјалном и афективном развоју
- разумевање односа између етике и психологије (чињеничког и вредносног)
- развијање осетљивости за разликовање индоктринације од васпитања
- подстицање развоја осетљивости за емоције и емоционална стања деце и младих
- развијање способности за уважавање формалних аспеката морала App.preduslovi_za_polaganje: 1) Развојна психологија
2) Психологија личности
3) Психологија учења
4) Основи педагошке психологије
Облици наставе:
предавања
вежбе (дискусије, филмске презентације, конструкције прича)самостални радови
Обавезе студената: - похађање наставе (предавања и вежбе)........... 72 часова
- самостални радови................................. 9 ~
- спремање испита................................ 99 ~
- у к у п н о ................................... 180 ~
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Структура завршне оцене:
- самостални радови 9 поена
- колоквијуми 31 ~
- завршни испит 60 ~
План курса: 1. недеља предавање - Етика и мета етика. Афективна везаност Етика и мета етика. Афективна везаност 1. недеља вежбе - Врховно морално мерило Врховно морално мерило 2. недеља предавање - Психоанализа моралног развоја Психоанализа моралног развоја. Болбијева теорија афективног везивања 2. недеља вежбе - Афективна везаност и примарна социјалност Афективна везаност и примарна социјалност 3. недеља предавање - Унутрашњи радни модели Теорија социјалног учења. Унутрашњи радни модели. 3. недеља вежбе - Дилема «Хајнц» (Л. Колберг) Дилема «Хајнц» (Л. Колберг) 4. недеља предавање - Пијажеова теорија: објективна и субјективна одговорност Пијажеова теорија: објективна и субјективна одговорност. Индивидуалне разлике у везаности. 4. недеља вежбе - Дилема «Хајнц»: правнички приступ Дилема «Хајнц»: правнички приступ 5. недеља предавање - Колбергова теорија Колбергова теорија. Везивање код одраслих 5. недеља вежбе - Типови везаности Типови везаности 6. недеља предавање - Туриелова теорија Туриелова теорија. Појам емоције. Историја истраживања дечјих емоција 6. недеља вежбе - Објект. одговорност: конструкција прича Објект. одговорност: конструкција прича 7. недеља предавање - Просоцијално морално мишљење Просоцијално морално мишљење. Рани развој емоција. 7. недеља вежбе - Колоквијум 8. недеља предавање - Моралне емоције Моралне емоције. Емоционална зараза, социјално очитавање емоција. Свест о референтности и субјективности емоција 8. недеља вежбе - Објективна одговорност 9. недеља предавање - Морално васпитање Морално васпитање. Развој емоционалнохг језика и емоционалне контроле 9. недеља вежбе - Теорија соц. учења: ефикасност и моралност казне и награде 10. недеља предавање - Морално васпитање и индоктринација Морално васпитање и индоктринација. Самосвесне емоције 10. недеља вежбе - Школска правила у очима ученика Теренско испитивање 11. недеља предавање - Школа као агенс моралне социјализације Школа као агенс моралне социјализације 11. недеља вежбе - Култура и изражавање емоција Дискусија 12. недеља предавање - Селф и развој селфа Селф и развој селфа. Самоцењење и самопоштовање 12. недеља вежбе - Дечје самоцењење и самопоштовање Теренско испитивање 13. недеља предавање - Одлагање задовољења Одлагање задовољења 13. недеља вежбе - Појам зла Дискусија
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Иста као за предмете "Морални развој" и "Афективни развој" Образовног смера, само у смањеном обиму |