Силабуси
Курс: Основе клиничке процене У оквиру предмета: Основе клиничке процене Предавачи др Велимир Поповић, доцент у пензији др Снежана Светозаревић, доцент др Тамара Џамоња Игњатовић, редовни професор др Ивана Перуничић Младеновић , доцент обавезни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: 1. Предмет, особености и задаци клиничке/психолошке процене,
2. Клинички метод и начела клиничке/ психолошке процене,
3. Историјат и будућност клиничке процене,
4. Улога клиничара-процењивача и процена клиничара,
5. Циљеви клиничке/ психолошке процене,
6. Одређење карактера психолошких података,
7. Процес и мене клиничке/ психолошке процене,
8. Циљеви клиничке/ психолошке процене,
9. Контекст клиничке процене и етичка питања процене,
10. Парадигме у клиничкој процени,
11. Облици процене,
12. Прикупљање и интеграција података,
13. Клиничко суђење,
14. Саопштавање резултата процене и писање Психолошких
налаза и мишљења,
15. Клиничка/психолошка процена и планирање третмана,
16. Критичко преиспитивање.
Циљ изучавања курса: • Стицање знања о предмету, развоју, задацима, циљевима клиничке/ процене,
• Упознавање студената са могућим одређењима идентитета предмета: психодијагностика или клиничка/психолошка процена; одређивање идентитета клиничара,
• Повлачење границе између клиничке процене и процене личности, али и преиспитивање постојања такве међе,
• Упознавање са дометима, изазовима, недостацима и ограничењима примене клиничке процене у различитим условима и пољима делања (психијатријске, здравствене, образовне, васпитне установе, судство и васпитно-поправне установе, организације и сл.)
• Упознавање са онтолошким и епистемолошким претпоставкама на којима почива поступак процене,
• Одређења субјекта процене,
• Упућивање студената у различите парадигме у процени, њихово поређење, преиспитивање и критичка процена,
• Стицање знања о предмету, развоју, задацима, циљевима клиничке/ процене,
• Упознавање студената са могућим одређењима идентитета предмета: психодијагностика или клиничка/психолошка процена; одређивање идентитета клиничара,
• Повлачење границе између клиничке процене и процене личности, али и преиспитивање постојања такве међе,
• Упознавање са дометима, изазовима, недостацима и ограничењима примене клиничке процене у различитим условима и пољима делања (психијатријске, здравствене, образовне, васпитне установе, судство и васпитно-поправне установе, организације и сл.)
• Упознавање са онтолошким и епистемолошким претпоставкама на којима почива поступак процене,
• Одређења субјекта процене,
• Упућивање студената у различите парадигме у процени, њихово поређење, преиспитивање и критичка процена,
• Упознавање са основним професионалним и етичким питањима поступка процене; прорада етичких дилема на вежбама кроз «решавање» имагинарних проблема,
• Подстицање студената да сами прорађују и истражују специфичка питања у области клиничке процене путем читања релевантне литературе али и израдом истраживачких пројеката или теоријским разматрањем одређених тема,
• Упознавање студената са основама клиничког суђења и интеграцијом прикупљених података,
• Припрема студената за Курс: Методе клиничке процене.
App.preduslovi_za_polaganje: За похађање Курса из Основа клиничке процене потребно је да је
студент претходно положио испит из предмета Психологија личности. Облици наставе:
1. Предавања
Облик рада: предавања уз коришћење графоскопа, видео опреме и LCD пројектора.
Број часова: 2 часа недељно х 13 недеља= 26 часа
2. Вежбе:
Облици рада:
А. Вежбе, у већим групама (по 25-30 студената), које држе наставник или асистент. Рад у групама прати теме са предавања, и током њих се демонстрира примењивост клиничког метода процене колико навођењем примера из праксе толико и «одигравањем» разноликих, типичних ситуација са којима се клиничари у пракси срећу. Кад год је могуће доводити колеге из праксе који са студентима деле своје искуство, дилеме, специфичности контекста у којима раде и сл.
Б. Вежбе, у мањим групама (по 5-10 студената), које држе наставник, асистент или демонстратори. Обрада специфичних, конкретних-практичких питања која се тичу процеса и мена процене, посета разним релевантним установама. Анализа студенских истраживања, дискусија о њиховим теоријским есејима из области процене.
Обавезе студената: Обавезе: часова
• Похађање наставе................................................52
• Припрема за наставу...........................................52
• Обавеза за вежбе.................................................10
• Припрема за писмени испит..............................58
Укупно: 120
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Писмени испит: Испит се полаже писменим путем, у виду теста знања
из области датог Курса који је био претходно «покривен» предавањима
и вежбама.
ПРОПРОЦИЈА 16%: 84%
|