Силабуси

Курс: Основе клиничке процене
У оквиру предмета: Основе клиничке процене
Предавачи

др Велимир Поповић, доцент у пензији

др Снежана Светозаревић, доцент

др Тамара Џамоња Игњатовић, редовни професор

др Ивана Перуничић Младеновић , доцент

обавезни курс
Број бодова: 4.00
Садржај курса: 1. Предмет, особености и задаци клиничке/психолошке процене, 2. Клинички метод и начела клиничке/ психолошке процене, 3. Историјат и будућност клиничке процене, 4. Улога клиничара-процењивача и процена клиничара, 5. Циљеви клиничке/ психолошке процене, 6. Одређење карактера психолошких података, 7. Процес и мене клиничке/ психолошке процене, 8. Циљеви клиничке/ психолошке процене, 9. Контекст клиничке процене и етичка питања процене, 10. Парадигме у клиничкој процени, 11. Облици процене, 12. Прикупљање и интеграција података, 13. Клиничко суђење, 14. Саопштавање резултата процене и писање Психолошких налаза и мишљења, 15. Клиничка/психолошка процена и планирање третмана, 16. Критичко преиспитивање.
Циљ изучавања курса: • Стицање знања о предмету, развоју, задацима, циљевима клиничке/ процене, • Упознавање студената са могућим одређењима идентитета предмета: психодијагностика или клиничка/психолошка процена; одређивање идентитета клиничара, • Повлачење границе између клиничке процене и процене личности, али и преиспитивање постојања такве међе, • Упознавање са дометима, изазовима, недостацима и ограничењима примене клиничке процене у различитим условима и пољима делања (психијатријске, здравствене, образовне, васпитне установе, судство и васпитно-поправне установе, организације и сл.) • Упознавање са онтолошким и епистемолошким претпоставкама на којима почива поступак процене, • Одређења субјекта процене, • Упућивање студената у различите парадигме у процени, њихово поређење, преиспитивање и критичка процена, • Стицање знања о предмету, развоју, задацима, циљевима клиничке/ процене, • Упознавање студената са могућим одређењима идентитета предмета: психодијагностика или клиничка/психолошка процена; одређивање идентитета клиничара, • Повлачење границе између клиничке процене и процене личности, али и преиспитивање постојања такве међе, • Упознавање са дометима, изазовима, недостацима и ограничењима примене клиничке процене у различитим условима и пољима делања (психијатријске, здравствене, образовне, васпитне установе, судство и васпитно-поправне установе, организације и сл.) • Упознавање са онтолошким и епистемолошким претпоставкама на којима почива поступак процене, • Одређења субјекта процене, • Упућивање студената у различите парадигме у процени, њихово поређење, преиспитивање и критичка процена, • Упознавање са основним професионалним и етичким питањима поступка процене; прорада етичких дилема на вежбама кроз «решавање» имагинарних проблема, • Подстицање студената да сами прорађују и истражују специфичка питања у области клиничке процене путем читања релевантне литературе али и израдом истраживачких пројеката или теоријским разматрањем одређених тема, • Упознавање студената са основама клиничког суђења и интеграцијом прикупљених података, • Припрема студената за Курс: Методе клиничке процене.
App.preduslovi_za_polaganje: За похађање Курса из Основа клиничке процене потребно је да је студент претходно положио испит из предмета Психологија личности.
Облици наставе: 1. Предавања Облик рада: предавања уз коришћење графоскопа, видео опреме и LCD пројектора. Број часова: 2 часа недељно х 13 недеља= 26 часа 2. Вежбе: Облици рада: А. Вежбе, у већим групама (по 25-30 студената), које држе наставник или асистент. Рад у групама прати теме са предавања, и током њих се демонстрира примењивост клиничког метода процене колико навођењем примера из праксе толико и «одигравањем» разноликих, типичних ситуација са којима се клиничари у пракси срећу. Кад год је могуће доводити колеге из праксе који са студентима деле своје искуство, дилеме, специфичности контекста у којима раде и сл. Б. Вежбе, у мањим групама (по 5-10 студената), које држе наставник, асистент или демонстратори. Обрада специфичних, конкретних-практичких питања која се тичу процеса и мена процене, посета разним релевантним установама. Анализа студенских истраживања, дискусија о њиховим теоријским есејима из области процене.
Обавезе студената: Обавезе: часова • Похађање наставе................................................52 • Припрема за наставу...........................................52 • Обавеза за вежбе.................................................10 • Припрема за писмени испит..............................58 Укупно: 120
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Писмени испит: Испит се полаже писменим путем, у виду теста знања из области датог Курса који је био претходно «покривен» предавањима и вежбама. ПРОПРОЦИЈА 16%: 84%