Силабуси
Курс: Квалитативна истраживања у клиничкој психологији У оквиру предмета: Квалитативна истраживања у клиничкој психологији Предавачи др Душан Стојнов, редовни професор у пензији др Гордана Вулевић, редовни професор др Петар Јевремовић, редовни професор изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Основне интерпретативне парадигме и са њима повезане технике битне за теорију и праксу клиничке психологије.
Циљ изучавања курса: Продубљивање и даља (за клиничку психологију карактеристична) спецификација знања из интерпретативних метода. У сарадњи са члановима клиничке катедре, студентима ће бити приказана клиничка (терапијска и дијагностичка) димензија примене метода о којим су већ добили прве имформације на предмету Квалитативна истраживања.
App.preduslovi_za_polaganje: основна знања иѕ квалитативних истраживања и клиничке психологије Облици наставе:
- предавања
- вежбе
- семинари Обавезе студената: - похађање наставе
- активност на часу nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Усмени испит - 70%
Предиспитне активности:
- активност на часу- 30%
План курса: 1. недеља предавање - Историјат теме Историјат теме 2. недеља предавање - Кључне одреднице актуелног стања у клиничкој психологији Кључне одреднице актуелног стања у клиничкој психологији и у комплементарним дисциплинама. 3. недеља предавање - Феноменологија Феноменологија 4. недеља предавање - Херменеутика Херменеутика
5. недеља предавање - Деконструкција Деконструкција 6. недеља предавање - Анализа дискурса Анализа дискурса 7. недеља предавање - Генеалогија Генеалогија 8. недеља предавање - Утемељена теорија (Grounded Theory) Утемељена теорија (Grounded Theory) 9. недеља предавање - Konstruktivisticka metodologija Razlicite forme kvalitativnih mreza, konverzacioni metod, strukturalne i relacione tehnike. 10. недеља предавање - Етнографија Етнографија 11. недеља предавање - Активна имагинација, амплификација Активна имагинација, амплификација 12. недеља предавање - Интеграције података у контексту дијагностичког рада. Интеграције података у контексту дијагностичког рада. 13. недеља предавање - Интеграција података у терапијском раду Интеграција података у терапијском раду 14. недеља предавање - Припрема за испит Припрема за испит
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Бер, В., Увод у социјални конструктивизам (Шта је анализа дискурса), Цептер, Београд 2001, Цептер, стр. 206-233.
Гадамер, Х. Г., "Херменеутика као практична филозофија", У: Чему још филозофија, избор и поговор Јосип Бркиђ, Знаци, Загреб 1982, стр. 195-212.
Дерида, Ж., "Фројд и сцена писања", У: Филозофско читање Фројда, приредио Обрад Савић, Истраживачко-издавачки центар ССО Србије, Београд 1988, стр.
414-455. Лиотар, Ж. Ф., Феноменологија, БИГЗ, Београд 1980 Норис, К., Деконструкција, Нолит, Београд 1990. Рикер, П., "Будуђност филозофије и питање о субјекту", У: Чему још филозофија, избор и поговор Јосип Бркиђ, Знаци, Загреб 1982, стр. 143-192. Фуко, М., "Ниче, Фројд, Маркс", У: Филозофско читање Фројда, приредио Обрад Савић, Истраживачкоиздавачки центар ССО Србије, Београд 1988, стр. 389-397.
Фуко, М., Историја сексуалности. Воља за знањем. Просвета, Београд 1982, стр. 71-115.
Хабермас, Ј., "Саморефлексија као наука: Фројдова психоаналитичка критика смисаоности", У: Филозофско читање Фројда, приредио Обрад Савић, Истраживачко-издавачки центар ССО Србије, Београд 1988, стр. 327-354. Хусерл, Е., "Пета картезијанска медитација", У: Феноменологија, Избор, увод и коментари М. Дамјановић, Нолит, Београд 1975, стр. 87-140.
|