Силабуси
Курс: Емоционални развој (мастер) (мастер) У оквиру предмета: Емоционални развој (мастер) Предавачи изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Везаност. Дефиниција. Старе теорије везаности: теорија социјалног учења и Фројдова психоанализа. Етолошка теорија. Везаност код човеколиких мајмуна. Боулбијева теорија везивања и везаности. Унутрашњи радни модели. М. Ејсворт и типови везаности. Технике испитивања везаности. Везивање и везаност на старијим узрастима: деца и вршњаци, романтична везаност. М. Мејн и типови везабности одраслих. Трансгенерацијско преношење везаности. Поремећаји везивања.
Појам емоције и блиски појмови. Емоција и осећање. Историјат проучавања дечјих емоција. Теорије развоја емоција (Изард, Сроуф, Холодински и Фридлмајер). Рано јављање емоција и рана социјална интеракција. Развој емоционалног језика. Развој емоционалне експресије. Правила показивања. Развој препознавања и разумевања емоција. Разумевање мешаних осећања. Разумевање сопствених осећања. Самосвесне емоције (стид, кривица, понос). Посебне емоције у школи (анксиозност, трема, школске фобије). Проблеми емоционалне регулације. Циљ изучавања курса: Усвајање знања о емоционалном развоју. Развијање осетљивости за осећања и осећајна стања других. Усвајање знања о емоциналним стањима ученика. Почетак припреме студената за саветодавни рад са ученицима. App.preduslovi_za_polaganje: Емоције и мотивација
Развојна психологија
Психологија личности Облици наставе:
предавања
вежбе: дискусија, филмска презентација, самостални рад, теренско испитивање, прикази инд. случајева) План курса: 1. недеља предавање - Дефинисање везаности Упознавање с предметом, начином рада и оцењивања. Афективна везаност: појам и дефиниција. Појам сигурне базе. Литература: Мирић и Димитријевић, стр. 5-34 1. недеља предавање - Дефинисање везаности Упознавање с предметом, начином рада и оцењивања. Афективна везаност: појам и дефиниција. Појам сигурне базе. Литература: Ханак, Н. и Димитријевић, А. (2007): Афективно везивање. Теорија, истраживање, психотерапија. Београд: ФАСПЕР. 2. недеља предавање - Технике за испитивање везаности Литература: Ханак и Димитријевић, стр. 21-43
Мирић и Димитријевић, стр. 61-50 2. недеља вежбе - Посматрање деце 3. недеља предавање - Обрасци везаности деце Индивидуалне разлике у везаности деце. Прва типологија Д образац. 3. недеља вежбе - Дискусија извештаја с посматрања 4. недеља предавање - Образовне импликације теорије везаности Образовне импликације теорије везаности. Везаност и делинквенција. Литература: Милојевић, С. и Динитријевић, А. (2012): Социоемоциоални модел малолетничке делинквенције. Енграми, 34 (4), 71-85. 5. недеља предавање - Методе и технике за испитивање везаности одраслих Методе и технике за испитивање везаности одраслих. 5. недеља вежбе - Интервјуисање 6. недеља предавање - Типови везаности одраслих Типови везаности одраслих. Лонгитудинална и међукултурна стабилност образаца. Међугенерацијске и клиничке импликације типова везаности. 6. недеља вежбе - Дискусија извештаја с интервјуисања 7. недеља предавање - Појам емоције и блиски појмови Дефинисање емоције. Емоција и блиски појмови: осећање, расположење, сентимент, осећај, мотив, Литература: Мирић, Ј. Емоционални развој (штампани материјал, уџбеник у припреми) 7. недеља вежбе - Појам емоције Дискусија. Разграничавање емоција и блиских појмова. Списак емоција. Базичне емоције. 8. недеља предавање - Старе теорије емоционалног развоја Теорија Џона Вотсона, К. Бриџес, Шермана, Ф. Гудинаф. 8. недеља вежбе - Вотсонова теорија Дискусија. Условљавање и разусловљавање емоција у практичној примени рада са децом. 9. недеља предавање - Изардова теорија развоја емоција. Седам принципа емоционалног развоја. Биологија емоција. Емоционални израз и ФФ хипотеза. Формирање афективно-когнитивних структура. 9. недеља вежбе - Изардова теорија. Дискусија теорије К. Изарда. Питање практичне применљивости. 10. недеља предавање - Сроуфова теорија Основне поставке Сроуфове теорије. Рани емоционални развој: претече и претходнице емоција, праве емоције. три базичне емоције. 10. недеља вежбе - Сроуфова теорија Дискусија Сроуфове теорије. Емоционални и социјални развој. 11. недеља предавање - Теорија Холодинског и Фридлмајера компоненте емоције. Рани емоционални развој и социјална интеракција. Поунутрење изражајних знакова. Емоционална регулација. 11. недеља вежбе - Модел поунутрења. Дискусија теорије Холодинског и Фридлмајера. Проблем изражајних знакова и ћбестелеснећ емоције. 12. недеља предавање - Развој емоционалног изражавања пол Екман и правила показивања. Методолошки проблеми. Емоционални израз и пол. Емоционална изражајност. 12. недеља вежбе - Изражавање емоција Дискусија. Практичне вежбе: препознавање емоција на лицима деце. Израз емоција у дечјем цртежу. 13. недеља предавање - Развој разумевања емоција Рано препознавање емоција. Разумевање узрока емоција: ситуација, жеље, веровања. Емоције и прошла искуства. Обећања. 13. недеља вежбе - Узроци дечјих емоција Дискусија: дечаци и девојчице о узроцима страха. 14. недеља предавање - Регулација страха и беса Проблем емоционалне регулације. Емоционална регулација и регулација емоција. Технике регулације емоција и узраст. 14. недеља вежбе - Ргулација страха и беса Дискусија. Шта деца знају о регулацији страха и беса. 15. недеља - - Консултације
Литература и извори података: Општа обавезна Литература - Мирић Ј. и Димитријевић А. (2006): Афективна везаност: експериментални и клинички приступи. Београд: ЦПП
|