Силабуси

Курс: Рационално-емотивна бихејвиорална терапија (мастер)
Предавачи

др Татјана Вукосављевић-Гвозден, редовни професор

изборни курс
Број бодова: 6.00
Садржај курса: Kurs pruža obuhvatni okvir za upoznavanje studenata sa teorijom, principima i upotrebom Racionalno-emotivne bihejvioralne terapije (REBT) u prevazilaženju širokog varijeteta psiholoških problema. Studenti će: 1. sticati znanje o osnovnim postavkama konceptualizacije slučaja; 2. unapređivati sposobnosti da naprave plan terapije, 3. razvijati senzitivnost u vezi sa remećenjima terapijskog odnosa; 4. razvijati znanje o različitim kognitivnim, emotivnim, imaginativnim i bihejvioralnim intervencijama. S obzirom da REBT ima dve forme - tzv. elegantnu i neelegantnu od kojih je ova druga sinonim za kognitivno-bihejvioralnu terapiju generalno, biće paralelno dat prikaz gledišta Kognitivne terapije koja na značajne načine dopunjavaju gledišta REBT-a. U praktičnom delu nastave studenti će uvežbavati formulisanje kognitivnih modela različitih emocionalnih poremećaja i osnovnih elemenata konceptualizacije slučaja i razvijati znanje o principima, procedurama i tehnikama REBT-a.
Циљ изучавања курса: Osposobljavanje studenta za pravljenje konceptualizacije slučaja i korišćenje osnovnih terapijskih procedura u radu sa različitim psihološkim problemima i poremećajima sa naglaskom na anksioznim i depresivnim poremećajima.
App.preduslovi_za_polaganje: Veštine savetovanja, Opšta i specijalna psihopatologija
Облици наставе: Predavanja i vežbe uz diskusiju primera iz literature ili audio i video traka, igranje uloga savetnika i klijenta.
План курса:
1. недеља
предавање - REBT i Kognitivna terapija: poređenja
1. недеља
вежбе - Diskusija
2. недеља
предавање - Formulacija slučaja
2. недеља
вежбе - Igranje uloge savetnika i klijenta
3. недеља
предавање - Panični poremećaj i agorafobija
3. недеља
вежбе - Prikaz konceptualizacije slučaja/seminarskog rada
4. недеља
предавање - Socijalna fobija
4. недеља
вежбе - Prikaz konceptualizacije slučaja/seminarskog rada
5. недеља
предавање - Generalizovani anksiozni poremećaj
5. недеља
вежбе - Prikaz konceptualizacije slučaja/seminarskog rada
6. недеља
предавање - Opsesivno-kompulzivni poremećaj
6. недеља
вежбе - Prikaz konceptualizacije slučaja/seminarskog rada
7. недеља
предавање - Posttraumatski stresni poremećaj
7. недеља
вежбе - Prikaz konceptualizacije slučaja/seminarskog rada
8. недеља
предавање - Depresija
8. недеља
вежбе - Prikaz konceptualizacije slučaja/seminarskog rada
9. недеља
предавање - Samoprihvatanje nasuprot samopoštovanju
9. недеља
вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta
10. недеља
предавање - Saosećanje sa sobom umesto samokritike
10. недеља
вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta
11. недеља
предавање - Rukovanje besom
11. недеља
вежбе - Prikaz konceptualizacije slučaja/seminarskog rada
12. недеља
предавање - Poremećaji ličnosti
12. недеља
вежбе - Prikaz konceptualizacije slučaja/seminarskog rada
13. недеља
предавање - Prepreke terapijskoj promeni
13. недеља
вежбе - Prikaz konceptualizacije slučaja/seminarskog rada
14. недеља
предавање - Kristalizacija sopstvenih preferencija vezanih za terapijski rad
14. недеља
вежбе - Diskusija
Литература и извори података:
Општа обавезна Литература
Beck, A., Freeman, A., Davis, D. (2012). Kognitivna terapija poremećaja ličnosti. Jastrebarsko, Naklada Slap.
Ellis, A. (2005). Savladavanje otpora u psihoterapiji. Jastrebarsko, Naklada Slap.
Ellis, A., Dryden, W. (2002). REBT – Racionalno-emocionalna bihejvioralna terapija. Jastrebarsko, Naklada Slap.
Hawton, K., Salkovskis, P., Kirk, J., Clark, D. (2007). Kognitivno-bihejvioralna terapija za psihijatrijske probleme. Jastrebarsko, Naklada Slap.
Општа допунска Литература
Barlow, D. H. (2008). Clinical handbook of psychological disorders: A step-by-step treatment manual (4th ed.). New York: Guilford.
Beck, J. (2007). Osnove kognitivne terapije. Jastrebarsko, Naklada Slap.
Beck, J. (2010). Kognitivna terapija za složene probleme. Jastrebarsko, Naklada Slap.
DiGiuseppe, R.A., Doyle, K. A., Dryden, W., Backx, W. (2014). A Practitioners Guide to Rational Emotive Behavior Therapy. Oxford University Press.