Силабуси
Курс: Социјализација (осн.) У оквиру предмета: Социјализација Предавачи др Драган Попадић, редовни професор др Небојша Петровић, редовни професор др Ирис Жежељ, редовни професор др Зоран Павловић, редовни професор обавезни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: 1. Процеси социјализације: Појам социјализације - схватања и проблеми. Социјално учење - врсте и облици. 2. Агенси и извори социјализације: Извори социјализације - култура и друштвена структура. Агенси социјализације: Породица. Школа. Група вршњака. Средства масовних комуникација. Социјализација одраслих. 3. Ефекти (исходи) социјализације: а Социјализација основних психичких функција. б Социјализација и мотивација: Схватања о мотивима и врсте мотива. Социјализација биолошких потреба. Социјални мотиви. ц Социјални ставови и вредности: Појам става и вредности. Структура ставова и вредности. Формирање и мењање социјалних ставова. Деловање и функције ставова. Одржавање ставова и отпор према њиховом мењању. Предрасуде и национални ставови. Циљ изучавања курса: Социјализација спада у фундаменталне научне дисциплине која омогућава лакше усвајање знања из других области и његову бољу интерпретацију. Социјализација има за циљ да потпомогне успешно савлађивање примењених психолошких дисциплина. App.preduslovi_za_polaganje: Предуслов за Социјализацију су претходно положени испити из курсева: Психологија индивидуалних разлика и психологија учења. Облици наставе:
Предавања, вежбе, рад у групама:конструисање упитника и скала ставова,демонстрације
а. Предавања: (4 часа недељно). Укупно 60 часова у семестру.
б.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Havelka, N, Kuzmanović, B. Popadić, D. "Metode i tehnike socijalnopsiholoških istraživanja" , Centar za primenjenu psihologiju, Beograd, 1998 Rot, N. (2005). Osnovi socijalne psihologije. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva Општа допунска Литература Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R. (2012). Socijalna psihologija, Mate, Beograd Bora Kuzmanović i Nebojša Petrović: „Struktura preferencija ličnih i društvenih ciljeva srednjoškolaca“. Psihologija, 2007, vol. 40, br. 4, str. 567-585 Dovidio,J. F. & P. Glick, & L. A. Rudman (Eds.). On the nature of prejudice: 50 years after Allport . Malden, MA: Blackwell Publishing. Golubović, Z.T., Kuzmanović, B.R. & Vasović, M.D. (1995). Društveni karakter i društvene promene u svetlu nacionalnih sukoba. Beograd: Institut za filozofiju i društvenu Hewstone, M., Stroebe, W. (2003). Uvod u socijalnu psihologiju. Europske perspektive. Jastrebarsko: Naklada Slap. Pennington, D. (2001). Osnove socijalne psihologije. Zagreb: Naklada Slap Petrović, N. (2001). "Putevi istraživanja autoritarnosti". Beograd: Zadužbina Andrejević Popadić Dragan (ur.), Psihološka istraživanja (br. 7,). Beograd: Filozofski fakultet - Institut za psihologiju Rot, N. and Havelka N. (1973), Nacionalna vezanost i vrednosti kod srednjoskolske omladine. Institut za psihologiju, Beograd |