Силабуси
Курс: Учење и настава код деце под ризиком (докт.) У оквиру предмета: Учење и настава код деце под ризиком Предавачи изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: У курсу се обарђују на продубљеном нивоу карактеристике вулнерабилних група (сиромашне, ромске, деце са посебним потребама, насилништво), типови психолошких проблема које се срећу у њиховом образовању и компаративна искуства и ефекти оних инклузивних и иновативних образовних модела који су усмерени на превазилажење описаних проблема Циљ изучавања курса: Курс има за циљ и да студентима омогући продубљено разумевање кључних психолошких проблема у образовању деце и младих из вулнерабилних група и да их оспособи за истраживање, праћење и дизајнирање образовних модела којима се описани проблеми превазила App.preduslovi_za_polaganje: За праћење курса предуслов је курс Нове перспективе у психологији образовања и курсеви са мастерс и основних студија: Психолошке основе образовне политике и Психологија учења и наставе Облици наставе:
Предавања, израда есеја и извештаја, циљане посете, испитивање ученика и родитеља, обрада литературе План курса: 1. недеља предавање - Разноврсност: индивидуалне, групне, културне разлике међу ученицима - 2. недеља предавање - Право на образовање и критичка педагогија - 3. недеља предавање - Модели и механизми искључености и доживљај искључености - 4. недеља предавање - Сиромаштво и образовање - 5. недеља предавање - Ромска деца и образовање 1. део - 6. недеља предавање - Ромска деца и образовање 2. део - 7. недеља предавање - Образовање деце са посебним потребама - 8. недеља предавање - Насиље у школама: истраживања и интервентни програми - 9. недеља предавање - Инклузивно образовање – компаративне перспективе - 10. недеља предавање - Модели и ефекти укључивања родитеља - 11. недеља предавање - Модели и ефекти програма за развој школа - 12. недеља предавање - Мултикултурно образовање и руковођење разноврсношћу у разреду - 13. недеља предавање - Модели и ефекти усавршавања наставника - 14. недеља - - Припрема за испит - 15. недеља - - Испит -
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Booth, T., et al (eds) (1997): Curricula for diversity in education. London: Open
University & Routledge;
Goldstein, S. (1995): Understanding and managing children’s classroom behavior. New York: J Darling-Hammond,L(1997): The right to learn. San Francisco: Jossey-Bass Inc. Dauite, C. i Kovač Cerović, T. (u štampi): Dynamic storytelling: social transformation role of Pedagogical Assistants in Serbia. OSCE, Institut za psihologiju Kovač Cerović, T. (2013): Analiza efekata politika: Pružanje dodatne podrške učenicima iz osetljivih grupa u preduniverzitetskom obrazovanju. Beograd: UNICEF i SIPRU Kovač-Cerović, T. I dr (u štampi): Okvir za monitoring inkluzivnog obrazovanja. Beograd: Institut za psihologiju Kovač-Cerovič, T., Grawe, R., Marc, A. (Eds) (2007): Advancing Education of Roma (7 volumes).
Lewis, V. (2003): Development and disability. MA, Malden: Blackwell Publishing;
OECD (2007): Students with Disabilities, Learning Difficulties and Disadvantages:
Policies, Statistics and Indicators |