Силабуси
Курс: Морални развој (докт.) У оквиру предмета: Морални развој (докт.) Предавачи изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: Велики религијски системи као извори моралности: православље, римокатолочки систем, протестантизам, ислам. Идеологија и моралност. Филозофија морала: нормативна етика и мета-етика. Психолошки приступи моралном развоју: психоанализа, теорија социјалног учења, когнитивно-развојни приступ. Пијеова теорија: развој поимања одговорности. колбергова теорија и друштвено-морална перспектива. Туриел: морал и конвенције. Гилиган:енски морални развој. Ајзенберг: просоцијално морално мишљење. Хофман: емпатија и морална осећања. Проблеми моралног васпитања. Методе подстицања развоја моралног мишљења. ’Моралност’код примата.е истраживање Циљ изучавања курса: Оспособљавцање студената за шире сагледавање човекове моралности, њених извора и њеног развоја, оспособљавање за критичко оцењивање теоријских приступа проучавању развоја мораности, за увиде у методолошке могућности и ограничења, оспособљавање студен App.preduslovi_za_polaganje: Нема Облици наставе:
Предавања, консултације, дискусије, семинарски радови Обавезе студената: Консултације, учешће у дискусијама, семинарски рад nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Резултати остварени током активне наставе + испит План курса: 1. недеља предавање - Етика и мета-етика (гост предавач) 1. Етика и мета-етика (гост предавач)
2. Кантова филозофија морала (гост предавач)
3. Психологија и зло
4. Религијски системи и моралност
5. Теорија социјалног учења
6. Пијажеова теорија развоја моралног мишљења
7. Колбергова теорија
8. Психоанализа моралног развоја (гост предавач)
9. Просоцијално морално мишљење (гост предавач)
10. Казна и награда у моралном васпитању
11-14. Израда семинарских радова и консултације 1. недеља вежбе - Дискусија: Етика и психологија 2. недеља предавање - Кантова филозофија морала (гост предавач) 2. недеља вежбе - Дискусија: Морални појмови (поштовање, самопоштовање, аутономија, поштење, досто 3. недеља предавање - Психологија и зло 3. недеља вежбе - Дискусија: Јасеновац - могућности психолошког објашњења 4. недеља предавање - Религијски системи и моралност 4. недеља вежбе - Дискусија: Идеологија и морал 5. недеља предавање - Теорија социјалног ућења 5. недеља вежбе - Дискусија: Телевизија, млади и насиље 6. недеља предавање - Пијажеова теорија развоја моралног мишљења 6. недеља вежбе - Дискусија: Одговорност - индивидуална, колективна 7. недеља предавање - Колбергова теорија 7. недеља вежбе - Друштвени систем и развој моралног мишљења 8. недеља предавање - Психоанализа моралног развоја (гост предавач) 8. недеља вежбе - Суперего и морално мишљење 9. недеља предавање - Просоцијално морално мишљење (гост предавач) 9. недеља вежбе - Дискусија: Насиље, агресија, моралност 10. недеља предавање - Казна и награда у моралном васпитању 10. недеља вежбе - Дискусија: Школа као агенс моралног васпитања 11. недеља предавање - Израда семинарског рада и консултације 12. недеља предавање - Исто 13. недеља предавање - Исто 14. недеља предавање - Исто
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Colby, A. & Kohlberg, L. (1987): ’The measurement of moral judgment’, Vol. 1, Cambridge Un. Press Hofman, M. (2003): ’Empatija i moralni razvoj’, Beograd: Dereta Jakobson, E. (1973): ’The self and the object world’, New York: Intern. Un. Press Piaget, J. (1977/1932): ’The moral judgment of the child’, Penguin Books Turiel, E. (1983): ’The development of social knowledge’, Cambridge Un. Press Кант, И. (1981): ’Заснивање метафизике морала’, Београд: БИГЗ Мирић, Ј. (2001): ’Развој моралног мишљења’, Београд: Калеком и ИЗП Поповић. Б. (1978): ’Морални развој и морално васпитање’, Београд: Просвета |